top of page
036-1.jpg

הצטרפו ליותר מ-15,000 עוקבים וקבלו מתכונים ישירות למייל

תודה על הרשמתך!

  • שרון סער

להתפנק עם גויאבה


מכל עונות השנה החורף היא העונה האהובה עלי ביותר, אבל מיד אחריה (או תיכף לפניה, תלוי איך מסתכלים על זה) - הסתיו.

קודם כל כי הסתיו מסמל את סוף הקיץ ומכריז על בואו של החורף.

אבל הסתיו עומד גם בזכות עצמו - בזכות החצבים, השקיעות הנפלאות, וכמובן גם פירות הסתיו, שממש עכשיו הם כאן ועוד רגע כבר לא יהיו - חבושים, רימונים, אפרסמון וכמובן - גויאבות...

אצלנו מאוד אוהבים גויאבות. הן טעימות, עסיסיות, ריחניות (או-הו כמה שהן ריחניות). ומסתבר שגם בריאות מאוד, שימו לב:

הגויאבה מכילה כמות אדירה של ויטמין C, פלבנואידים, כל סוגי הויטמינים מקבוצת B (חוץ מ-B12 ), ויטמין E, ויטמין K, סידן, מגנזיום, זרחן, לוטאין, קרטנים, רטינול, סלניום, נחושת, אבץ, אשלגן, נחושת, מנגן, ויטמין A, ברזל – וכל זה בצורה זמינה לגוף, וכן סיבים תזונתיים הנחוצים לעיכול בריא. 13% מהפרי זה חלבון ממקור צמחי (מלבד גויאבה חלבון נמצא רק בתמרים – 2 גר' ל100 גר' של פרי). גם לאנשים שאוהבים לספור קלוריות אין מה להגיד נגד גויאבה: ב-100 גר' של פרי יש רק 50 קלוריות. במילים אחרות, אתם יכולים לקבל מ-2-3 גויאבות את המנה היומית של ויטמינים (עם רמת ספיגה הרבה יותר טובה מתוספים למיניהם), סיבים תזונתיים, חלבון צמחי, שומנים חיוניים – וכל זה מבלי לפגוע בספירת הקלוריות (להשוואה: בתפוח יש 60 קלוריות, בבננה – 80). בקיצור, פצצת בריאות. (כל הנתונים התזונתיים לקוחים מכאן).

אז מה עושים עם גויאבה?

כמו כל פרי גם הגויאבה נהדרת כפי שהיא, בפני עצמה או בשילוב עם פירות אחרים.

אמא שלי, למשל, מכינה כבר שנים סלט פירות סתווי הכי פשוט והכי טעים שיכול להיות - פרוסות נדיבות של בננה, גויאבה ואפרסמון מתובלות בקינמון ריחני... מעדן אמיתי של בית.

מעבר לכך, הגויאבה יכולה לשמש חומר גלם מרתק ומקורי לאפיה וגם לבישול.

מה דעתכם, למשל, על מאפי בוקר מפנקים עם גויאבות?

מה נצטרך?

בצק עלים - אם אתם מכינים בצק עלים בעצמכם (על בסיס חמאה כמובן) זה נפלא. אם אתם קונים את הבצק - חשוב מאוד מאוד לקנות בצק איכותי על בסיס חמאה. עדיף מקונדיטוריה טובה, אבל יש להשיג גם בסופר. להכנת 9 מאפים נצטרך יריעת בצק בגודל 25*25 ס"מ מרודדת לעובי 1 ס"מ. 4-5 גויאבות בשלות אך מוצקות 25 גר' חמאה 2 כפות סוכר קינמון ביצה להברשה מעט קמח לקימוח משטח העבודה

ומה עושים?

1. מקמחים את משטח העבודה ומרדדים את בצק העלים לריבוע בגדול 25*25 ס"מ ובעובי 1 ס"מ בערך. אם אתם קונים בצק מרודד - העובי מתאים בדיוק, רק תחתכו את המידה. *** בעבודה עם בצק עלים חשוב מאוד לעבוד עם הבצק כשהוא קר מאוד. ולכן - מפשירים במקרר יום מראש (ספונטניות זה לא כאן...)

2. חותכים את הבצק (הכי טוב עם גלגלת של פיצה) ל-9 ריבועים שווים. מסדרים על תבנית מרופדת בנייר אפיה ומכניסים למקרר (שיישאר קר עד שנכין את הגויאבות).

3. חוצים את הגויאבות לאורכן ופורסים כל מחצית לפרוסות בעובי של כ-1 ס"מ.

4. ממיסים במחבת את החמאה, מסדרים את פרוסות הגויאבה ומפזרים מעל את הסוכר והקינמון. כעבור 2-3 דקות הופכים בזהירות. מסירים מהאש ומצננים היטב.

5. מחממים תנור לחום גבוה (200 מעלות).

6. מוציאים את התבנית עם ריבועי הבצק מהמקרר. מסמנים על כל ריבוע חריץ לא עמוק שיוצר ריבוע פנימי. משאירים שוליים של 2 ס"מ בערך.

7. מסדרים בריבוע הפנימי פרוסות של גויאבה בצורת רעפים, מעטרים במקל דקיק של קינמון (לא חובה).

8. מברישים את שולי הבצק בביצה טרופה.

*** עד כאן אפשר להכין מראש (ערב קודם או כמה שעות) ולהכניס למקרר. חצי שעה לפי ההגשה - ממשיכים.

9. אופים 20-25 דקות עד שהמאפה תפוח וזהוב.

10. מעבירים לצלחת הגשה, מפדרים במעט אבקת סוכר. מגישים עם כוס קפה משובח או שייק פירות טרי טרי, ומתפנקים...

390 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page