top of page
036-1.jpg

הצטרפו ליותר מ-15,000 עוקבים וקבלו מתכונים ישירות למייל

תודה על הרשמתך!

  • תמונת הסופר/תשרון סער - רוקחת החלומות

מרק עגבניות טורקי - Domates çorbası


בטורקיה עדיין לא הייתי (מודה באשמה), ובימי הקורונה הטרופים שאנו מצויים בעיצומם - ספק מתי אגיע. אבל לשמחתי, ניתן ליהנות ממטעמי המטבח הטורקי המשובח גם בלי לצאת את גבולות הארץ. וזה מה שאני עושה בשבועות האחרונים - חוקרת את המטבח הטורקי.

שורשיו של המטבח הטורקי המודרני במטבח העות'מאני והוא ממזג לתוכו השפעות של כל מטבחי האזור - החל מהמטבח הערבי והמרכז אסייתי, דרך המטבח הים-תיכוני ועד למטבחי הבלקן. התוצאה משובחת, ובעיני רבים נחשב המטבח הטורקי לאחד הטובים בעולם.


למרק, שבטורקית נקרא צ'ורבה (çorba), שמור מקום של כבוד במטבח הטורקי. בעבר שימש עבור רבים כארוחת בוקר, וכיום מוגש כמנה ראשונה כמעט בכל ארוחה. המרקים הנפוצים ביותר במטבח הטורקי הם מרק עדשים עליו כתבתי כאן לא מזמן, ומרק יוגורט, ויש עוד רבים וטובים, כמובן. היום אני רוצה לשתף אתכם במרק קליל ומרענן שמתאים גם לקיץ - מרק עגבניות.



מרק העגבניות הטורקי הוא מרק חלבי, ואחרי שחקרתי מתכונים רבים שלו בבלוגים טורקיים אותנטיים פיתחתי גרסה מנצחת ומהירת הכנה במיוחד והנה היא לפניכם.

הסוד של המרק הוא שימוש ברביכה, אשר יחד עם החלב מבטיחה סמיכות נעימה וקטיפתית. המרק כל כך טעים וכל כך פשוט להכנה, שאני משוכנעת שיעלה על שולחננו לעיתים קרובות, ומכיוון שהוא קליל כל כך - הוא מתאים בהחלט גם לארוחה קיצית.


מה נצטרך? (8 מנות)

1/4 כוס שמן זית (או חמאה)

3 כפות גדושות קמח

1 ליטר פסאטה איטלקית איכותית (מדובר בעגבניות מרוסקות ומסוננות שנמכרות בבקבוקי זכוכית ברשתות השיווק. אשר כמובן להשתמש בכמות זהה של עגבניות טריות ומרוסקות, אבל התוצאה הסופית תהיה פחות הומוגנית והמרקם פחות קטיפתי. חוץ מזה, הבטחתי גרסה מהירת הכנה במיוחד, אז.... הפסאטה היא קיצור הדרך המשמעותי והאיכותי ביותר).

3/4 כוס חלב

מלח (אם הציר שלכם עשיר ואיכותי - אין שום צורך בתבלינים נוספים)


להגשה (ולא לוותר):

50 גר' גבינת צ'דר מגוררת

בזיליקום טרי


ומה עושים?


1. מתחילים בהכנת הרביכה. בסיר גדול יחסית (שיכיל אח"כ בנוחות את כל מרכיבי המרק) מחממים את השמן (או ממיסים את החמאה). מוסיפים את הקמח ומערבבים היטב עד שכל השומן נספג בקמח.


2. מוסיפים בהדרגה את הציר. כמות קטנה, בחישה טובה (רצוי במטרפה), כמות קטנה נוספת, בחישה טובה נוספת וחוזר חלילה, כך תבטיחו שלא ייווצרו גושים.


3. מוסיפים את הפסאטה ומתבלים. מביאים לרתיחה ומבשלים כ-15 דקות.


4. מוסיפים את החלב ומביאים לרתיחה נוספת. בשלב הזה המרק אמור להיות סמיך וקטיפתי והוא למעשה מוכן. טועמים ובמידת הצורך מתקנים תיבול.


5. חימום חוזר (במדית הצורך)- על אש קטנה כדי להימנע מחריכת התחתית.


6. מגישים עם גבינת צ'דר מגוררת ובזיליקום טרי (חובה!) ואפשר גם קרוטונים. מתענגים על כל ביס ולא מאמינים כמה היה פשוט להכין.




ערכים תזונתיים:

מהכמות יתקבלו 8 מנות.

מנה (כולל גבינת הצ'דר) = 167 קלוריות (ללא הגבינה - 142 קלוריות), 10.5 גר שומנים, 4.8 גר' חלבון, 13.2 גר' פחמימות, 8.9 מ"ג כולסטרול, 2.4 גר' סיבים תזונתיים.




1,447 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page