top of page
036-1.jpg

הצטרפו ליותר מ-15,000 עוקבים וקבלו מתכונים ישירות למייל

תודה על הרשמתך!

  • שרון סער

סלט החצילים של אמא


אוהבים חצילים?

כל מי שזכה לטעום את סלט החצילים של אמא שלי יודע, שאין דברים כאלה. באמת, אחד הסלטים הכי טובים ever, בקטגוריית החצילים, ובכלל, שבמשך השנים זכה לאינספור תשבחות - על הטעם המופלא, המרקם המושלם, ולא פחות מכך על המראה הלבן-לבן הזה.

הסלט הזה הוא בן לוויה הכרחי לקובה של פסח ולכל ארוחה על האש, מושלם על חלה טרייה (בעיקר מתוקה) ולא משנה כמה חצילים אשים על האש - הסלט הזה תמיד יהיה הראשון להתחסל.

חצילים במיונז | רוקחת החלומות

לאחרונה גיליתי גם אופציה מקצרת דרך שלא פוגמת בכלל בתוצאה הסופית, כך שאני מכינה את הסלט באהבה גדולה לעיתים יותר קרובות (כי בכל זאת, להתחיל לשרוף חצילים על האש, זה לא משהו שעושים כל יום...). אז הנה הן לפניכם, שתי גרסאות לסלט חצילים במיונז של אמא - גרסת המקור והגרסה לממהרים, בכל מקרה מובטחת הנאה צרופה.


מילה בעניין החצילים

גרסת המקור עושה כמובן שימוש בחצילים טריים, גדולים ויפים, בעלי קליפה מבריקה ומתוחה היטב, ורצוי שיהיו קלים יחסית במשקל (אינדיקציה לכך שאין בהם הרבה גרעינים). משהו כזה -



אם אתם לא מוצאים חצילים ממש ממש מעולים כאלה - חבל להתאמץ.

בעבר הייתי אומרת - תכינו את הסלט ביום אחר, אבל היום יש לנו אלטרנטיבה בדמות צנצנות של חציל קלוי בטעם טבעי שנמכרות במרכולים. שני המותגים שאני מצאתי אותם מתאימים ביותר למשימה הם SERA וקבוצת יבנה. בשני אלה כמות החצילים מקסימלית (95% ביבנה, 98% ב-sera) והעיקר - מלבד מלח וחומצת מאכל אין בהם שום תוספות אחרות (למשל סוכר, כמו שראיתי בחלק מהמותגים האחרים). כך שאם אתם בוחנים מותג אחר - תבדקו היטב את רשימת המרכיבים, זה כל הסוד.


היתרון בצנצנת הוא אדיר - מהיר, פשוט ולא פחות חשוב - זמין בכל עת במזווה. אז אצלי תמיד יש צנצנת בהיכון. ולמען הגילוי הנאות - אין כאן שום קידום ממומן, אלא אך ורק שיתוף אותנטי ואמיתי בתובנות מהמסע הקולינרי שלי. כי לא כל אחד חייב לעשות בעצמו את כל הטעויות...

ועכשיו, לעבודה.


מה נצטרך?

4 חצילים גדולים ויפים או צנצנת אחת (550-650 גר') חציל קלוי טבעי

6-8 שיני שום

1-2 כפות מיונז* (אני משתמשת במיונז לייט של הלמנ'ס, חסכון של כ-30% מכמות הקלוריות)

לימון אחד (אם מכינים את החצילים לבד - לימון נוסף)

מלח


*הערה למסתייגים ממיונז - הכמות כאן ממש קטנה וכאשר משתמשים במיונז לייט, ה'מחיר' הקלורי הוא ממש מינימלי, ראו ערכים קלוריים בתחתית הפוסט.


ומה עושים?


1. גרסת המקור - מדליקים את הגריל. מנקבים את החצילים בעזרת מזלג בשר גדול וקולים אותם על האש מכל הצדדים עד שהם רכים מאוד. לשים לב בעיקר לחלק שקרוב לעוקץ כי הוא מתרכך אחרון. כשהנקודה הזו רכה - החציל מוכן.

מסירים מהאש ומעבירים מיד (כל עיכוב יגרום לחציל להשחיר וזה בדיוק מה שאנחנו לא רוצים שיקרה) לקרש חיתוך. עושים חתך אחד ואורך החציל ובעזרת כף מוציאים את הבשר למסננת גדולה. אם יש גרעינים - זורקים אותם. על כל חציל שמעבירים למסננת מטפטפים מיץ לימון, וממשיכים מיד לחציל הבא. נותנים לכל העסק לעמוד שעה-שעתיים לפחות להגרת הנוזלים. מדי פעם הופכים את החצילים במסננת.


חצילים במיונז | רוקחת החלומות

2. מעבירים את החצילים לקרש חיתוך גדול.

הגרסה המקוצרת מצטרפת כאן - מעבירים את תכולת הצנצנת לקרש חיתוך גדול.

בעזרת סכין שף גדולה וטובה מתחילים לקפוץ את החצילים שתי וערב, הופכים ומסובבים, קוצצים וקוציים עד שמתקבלת מחית אחידה וחלקה למדי. שימו לב: לא חלקה לגמרי, רק כמעט.

אפשר במעבד מזון? אפשר, בפולסים, ולהיזהר לא להגיע למרקם של מחית.


חצילים במיונז | רוקחת החלומות

3. מעבירים לקערת ערבוב. מוסיפים שום כתוש, מיונז, מלח ולימון. מערבבים וטועמים, מתקנים טעמים במידת הצורך.

הכי טעים להגיש מיד, לפני שהחצילים עברו קירור, אבל טעים מאוד גם אחרי יומיים-שלושה במקרר.


חצילים במיונז | רוקחת החלומות

ערכים תזונתיים (חישוב לשימוש במיונז לייט):

מנה = כף אחת גדושה (50 גר') = 20.9 קלוריות, 0.6 גר' שומן, 0.7 גר' חלבון, 3.3 גר' פחמימות, 0.7 מ"ג כולסטרול, 0.7 גר' סיבים תזונתיים.

2,136 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page