top of page
036-1.jpg

הצטרפו ליותר מ-15,000 עוקבים וקבלו מתכונים ישירות למייל

תודה על הרשמתך!

  • תמונת הסופר/תשרון סער - רוקחת החלומות

מרק קטיפתי של אספרגוס וקולרבי



נובמבר הוא אחד החודשים האהובים עלי. הקיץ (המעיק והמייזע) מפנה את מקומו לסתיו הרומנטי והמקסים, הטמפרטורות יורדות, צבעי השלכת משרים רוגע בכל, ואפשר סוף סוף לצאת בכייף מהבית. שלא לדבר על כך שבסוף החודש אני חוגגת יום הולדת (עניין שכמובן יוקדש לו פוסט חגיגי נפרד).


כבר בשבוע שעבר, סופ"ש הראשון של נובמבר, ניצלתי את מזג האוויר הנפלא לטיול קצר ברמת הנדיב. את הכרטיס של המצלמה אמנם שכחתי בבית (תקלה איומה שכזו...) אבל חזרתי עם המון תמונות נהדרות שצילמתי בטלפון, עם המון אוויר בלב ובנשמה ועם המון אהבה לסתיו הנפלא הזה.



אז נכון שאנחנו עדיין לא בשלכת, אבל רמזים ראשונים של פריחה כבר היו אחרי הגשם הראשון של השבוע שעבר. וגם השלכת תגיע. רק עוד קצת סבלנות.



ומכיוון שאצלי הכל מתחבר בסופו של דבר למטבח, מכאן עד למרק הראשון של העונה הדרך היתה קצרה. והפעם על שולחננו - מרק אספרגוס וקולרבי, שני ירקות עדינים וטעימים להפליא, שמשתדכים נפלא במרק הזה.


מרק אספרגוס וקולרבי | רוקחת החלומות

מה נצטרך?

2-3 כפות שמן זית

1 בצל

2-3 שיני שום

2 תפוחי אדמה בינוניים

2 קולרבי גדולים טריים מאוד (עכשיו ממש מתחילה העונה)

*** כמות תפו"א וקולרבי צריכה להיות שווה פחות או יותר

2 צרורות (כ-800 גר') אספרגוס ירוק טרי

2 ליטר (8 כוסות) ציר ירקות

1/2 ליטר (2 כוסות) חלב

מלח, פלפל לבן



מרק אספרגוס וקולרבי | רוקחת החלומות

ומה עושים?


1. בסיר גדול מחממים על אש נמוכה את שמן הזית. קוצצים את הבצל גס ומוסיפים לסיר. מטגנים/מאדים על אש לא גבוהה במשך כמה דקות (מערבבים מדי פעם) עד שהבצל כולו מתרכך ומזהיב מעט.


2. בינתיים חוצים את שיני השום, קולפים את תפוחי האדמה והקולרבי וחותכים לקוביות (הגודל לא משנה, בסוף טוחנים את כל המרק). מוסיפים את הירקות לסיר ומטגנים עם הבצל במשך 4-5 דקות. מערבבים מדי פעם.


3. מורידים את החלק התחתון של האספרגוס (בערך 3-4 ס"מ) (אני לא זורקת, אלא שומרת לציר ירקות של השבוע הבא). מורידים גם את הראשים, שמים בקערה קטנה, מכסים ושומרים במקרר להגשה.


4. מוסיפים את הקולרבי לסיר עם הירקות, מתבלים במלח (1 כפית גדושה ופלפל לבן (1/2 כפית) ומערבבים.


5. מוסיפים את כל הנוזלים (ציר + חלב). מכסים את הסיר, מגבירים מעט את האש ומביאים לרתיחה. בגלל החלב למרק יש נטייה לגלוש בפראות כך שכדאי לשים לב ובכל מקרה לא לעבוד על אש גבוהה מדי.


6. מבשלים 20-30 דקות עד שכל הירקות מתרככים. טוחנים היטב. בלנדר מוט הוא הפתרון הכי נוח ואפשר להעביר גם בחלקים למעבד מזון.

האספרגוס מאוד סיבי, ולכן נדרשת טחינה יסודית מאוד, ובנוסף, למרקם קטיפתי מושלם - אני ממליצה מאוד לסנן את המרק אחרי הטחינה.


7. מגישים עם קרוטונים וראשי האספרגוס. להגשה משודרגת: מוסיפים טוסטונים עם גבינת קממבר מותכת. כך או כך - מברכים את הסתיו ונהנים מכל ביס או לגימה.


מרק אספרגוס וקולרבי | רוקחת החלומות

ערכים תזונתיים:

מכמות המרק יתקבלו כ-16 מנות.

מנה = 2 מצקות גדולות שהן כ-1 כוס (כ-250 גר').

מנה = 64.2 קלוריות, 2.3 גר' שומן, 2.8 גר' חלבון, 7.6 גר' פחמימות, 4.1 מ"ג כולסטרול, 1.3 גר' סיבים תזונתיים (אחרי סינון יהיו כמובן פחות סיבים).

ולמען הסר ספק - החישוב אינו כולל קורטונים או טוסטונים.








281 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page