top of page
036-1.jpg

הצטרפו ליותר מ-15,000 עוקבים וקבלו מתכונים ישירות למייל

תודה על הרשמתך!

  • שרון סער

קדירת עוף ותפוחי אדמה


מנקודת מבט של בשלנית, עידן הקורונה הוא שעתו היפה של הבישול הביתי, היומיומי, הפשוט, אולי אפילו קצת מחוספס, אבל טעים ומנחם, כפי שרק אוכל של בית יכול להיות.

ואני שמקפידה לשתף אתכם מדי שבוע במתכון אחד לפחות מארוחות השבת שלנו, ארוחות שאני מקדישה להן זמן רב ותשומת לב רבה, מוצאת כעת את הזמן לשתף במתכוני אמצע השבוע של הבית שלנו.

מכיוון שאני עובדת בימים אלה ועד להודעה חדשה בעיקר מהבית, וחוסכת לעצמי שעה וחצי-שעתיים של בילוי בכבישים מדי יום ביומו התפנה לי זמן לבשל יותר (אין ברירה, כולנו כאן כל היום, למעט 2 נציגינו בצה"ל), ולא פחות חשוב מכך - לצלם ולכתוב.

וזו בהחלט הזדמנות לשתף בכמה מתכונים קצת פחות חגיגיים ומרשימים, אבל לא פחות טעימים ולא פחות חשוב מכך - פשוטים ומהירים להכנה, בהחלט משהו שאפשר להכין ברמה יומיומית.

והיום - הגרסה שלי לקדירת עוף ותפוחי אדמה בתנור.

קדירת עוף ותפוחי אדמה | רוקחת החלומות

מה נצטרך?

4 כרעיים מחולקות (עם עור או בלעדיו, לשיקולכם - אני בד"כ מבקשת להוריד את העור)

1/4 כוס שמן זית

1 בצל

3-4 שיני שום

1 פלפל (כל צבע יתאים, למעט ירוק כהה, שהוא קצת מריר מדי)

1 עגבניה גדולה ובשלה

3-4 ענפי טימין

4 תפוחי אדמה בינוניים

1 כף גדושה רסק עגבניות

1/2 כוס מים

1/2 כוס יין אדום יבש/חצי יבש (לא יין אדום מתוק ובכל מקרה לא חובה)

תבלינים: מלח, פפריקה מתוקה, פלפל שחור, תערובת תבלינים טוסקנה, המכילה רוזמרין, אורגנו, פפריקה, עלי דפנה. מיורן ופטרוזיליה (או כל תערובת תבלינים אחרת שאוהבים, אפשר אפילו להשתמש בשתי שקיות של תערובת תבלינים לפיצה).

ומה עושים?

1. מחממים תנור לחום בינוני-גבוה (170 מעלות)

2. בסיר רחב וגדול שמתאים לתנור מחממים מעט 1-2 כפות שמן זית. קולפים את הבצל, חוצים ופורסים לטבעות. מכניסים לסיר ומטוגנים קלות על להבה נמוכה להזהבה. מערבבים מדי פעם. אחרי 4-5 דקות מוסיפים את שיני השום (קלופות וחצויות). מערבבים קלות.

3. שוטפים היטב במים וסבון (בכל זאת עידן הקורונה) את הפלפל, העגבניה ותפוחי האדמה (אין צורך לקלף).

4. את הפלפל חותכים לרצועות ואת העגבניות לפלחים. מוסיפים לסיר יחד עם ענפי הטימין. ומערבבים קלות.

4. בקערה מכינים תערובת של יתרת שמן הזית עם כל התבלינים: 1 כפית גדושה מלח, 1 כפית גדושה פפריקה מתוקה, 1/2 כפית פלפל שחור גרוס, 1 כפית תבלין טוסקנה אשר להוסיף גם 1/4 כוס מים.

פורסים כל תפו"א ל - 3-4 פרוסות עבות, מכניסים לקערה עם תערובת התבלינים ומערבבים כך שתפוחי האדמה יצופו בתערובתך מכל הצדדים. מעבירים לסיר ומסדרים בשכבה אחידה.

5. שמים בקערה עם תערובת התבלינים גם את העוף, ומערבבים כך שגם הוא יצופה מכל הצדדים. מניכים בסיר מל תפוחי האדמה.

6. לאותה קערה עם תערובת תבלינים מוסיפים רסק עגבניות, מים (ויין). מערבבים ושופכים לסיר.

קדירת עוף ותפוחי אדמה | רוקחת החלומות

7. מכסים את הסיר, מגבירים להבה ומביאים לרתיחה. מעבירים לתנור לשעה וחצי בערך. מדי חצי שעה פותחים ומרטיבים את העוף בנוזלים שבסיר (זה חשוב בעיר עם העוף ללא עור, כדי שלא יתייבש).

8. אחרי שעה וחצי פותחים את הסיר, מרטיבים את העוף פעם נוספת ומחזירים לתנור ללא מכסה כדי שהנוזלים יצטמצמו והרוטב יסמיך מעט והעוף יקבל צבע שחום ויפה. וכך זה נראה בסיום הבישול:

קדירת עוף ותפוחי אדמה | רוקחת החלומות

9. מי שממש רוצה להשקיע מוזמן להוציא מהסיר את העוף והירקות, לסנן את הנוזלים ולצמצם על האש לקבל רוטב סמיך. אבל, כמו שאמרנו בהתחלה, בבישול ביתי יומיומי לא חייבים לדקדק בפרטים, אפשר להגיש את המנה גם כך בלי לצמצם את הרוטב, והיא תתקבל באותה אהבה.

קדירת עוף ותפוחי אדמה | רוקחת החלומות

ערכים תזונתיים:

אם מחלקים את כל הכמות ל-4 מנות, כשכל מנה כוללת כרע שלמה (פולקע + משולש) עם עור ותפוח אדמה אחד שלם לאדם = 655 קלוריות, וגם - 24.1 גר' שומן, 74.3 גר' חלבון, 36.2 גר' פחמימות, 227.5 מ"ג כולסטרול ו-1.6 גר' סיבים תזונתיים.

אבל זה כמובן נתון לצורך החישוב בלבד.

ויתור על העור והקטנת המנה (או פולקע או משולש, ולא שניהם) יקטינו את כמות הקלוריות אפילו למחצית.

קדירת עוף ותפוחי אדמה | רוקחת החלומות

https://bit.ly/3dnZ2bG

1,356 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page