top of page
036-1.jpg

הצטרפו ליותר מ-15,000 עוקבים וקבלו מתכונים ישירות למייל

תודה על הרשמתך!

  • שרון סער

חזה אווז ודובדבנים


האווז הוא אחד מעופות המאכל הטעימים ביותר והחזה הוא אחד הנתחים הפופולריים שלו. בארץ הוא נמכר בד"כ קפוא בוואקום. אם אתם נתקלים בו אצל הקצב שלכם - אל תהססו. בטכניקה נכונה (כפי שאשתף כאן להלן) הנתח פשוט מאוד להכנה וטעמו משובח. האווז כולו, וגם החזה בכלל זה, משתלב מצויין עם טעמי פירות ואניס. כאן שידכתי אותו לדובדבנים ומשמשים מיובשים ותיבלתי בבייבי שומר. מנה חגיגית ונפלאה.

לצד החזה הגשתי תפוחי אדמה שהושחמו בשומן האווז עצמו והיו תוספת מושלמת למנה.

אז מה נצטרך?

חזה אווז כמספר הסועדים (אם אתם מגישים מנות בשריות נוספות, אפשר לחשב חזה לשני סועדים).

לרוטב:

1/2 צנצנת דובדבנים חמוצים עם הסירופ

מיץ מתפוז אחד גדול

1/2-1 כוס יין אדום (לא חובה)

5-6 משמשים מיובשים קצוצים גס

3-4 יחידות בייבי שומר (אפשר להחליף בכמה כוכבי אניס או זרעוני אניס)

מלח, פלפל שחור גרוס טרי

1 כף סרירצ'ה (לא חובה ואפשר גם פחות בהתאם לטעם האישי)

תפוחי אדמה בינוניים כמספר הסועדים.

ומה עושים?

1. מפשירים את חזה האווז מבעוד מועד (מומלץ יום קודם במקרר; במקרי חירום אפשר גם 3-4 שעות בטמפ' החדר, רק אם מזג האוויר לא חם מדי).

2. חורצים את השומן העוטף את חזה האווז מצד אחד בחתכי שתי וערב.

חורצים את השומן בחתכי שתי וערב

3. מניחים את חזות האווז כשצד העור כלפי מטה במחבת עמוקה, גדולה וכבדה כשהיא קרה. מדליקים אש נמוכה ומכוונים טיימר ל-20 דקות. השיטה הזו (שבה מתחילים את הבישול/טיגון במחבת קרה) מבטיחה המסה טובה של השומן ויצירת קרום פריך במיוחד, וזה בדיוק מה שאנחנו מחפשים.

4. כעבור 20 דקות הופכים את חזות האווז. אם העור עדיין לא פריך וזהוב - נותנים לזה עוד כמה דקות, ואז הופכים. מטגנים 5 דקות נוספות ומוציאים מהמחבת לקערה. מכסים בנייר כסף לשמירה על החום. שומרים את המחבת עם השומן להמשך.

5. מקרצפים היטב את תפוחי האדמה (אין צורך לקלף, וחוצים לרוחב. אם הם גדולים אפשר לחלק ל-3 חלקים. מכניסים את תפוחי האדמה למחבת עם שומן האווז (עדיין על אש נמוכה), ממליחים ומבשלים/מטגנים במחבת מכוסה. מדי 10 דקות הופכים עד שתפוחי האדמה מתרככים ומזהיבים היטב מכל הצדדים (זה ייקח כחצי שעה ואולי קצת יותר). מוציאים לקערת הגשה ושומרים חם.

תפוחי אדמה בשומן אווז | רוקחת החלומות

6. מוסיפים למחבת את כל חומרי הרוטב. מערבבים היטב ומביאים לרתיחה. ממשיכים לבשל במחבת ללא מכסה עד שהרוטב מצטמצם ומסמיך. טועמים תיבול ומתקנים במידת הצורך.

7. ממש לפני ההגשה - מחזירים את חזות האווז למחבת עם הרוטב (צד העור כלפי מעלה), מנמיכים מעט את האש ומחממים במשך 5 דקות נוספות (לא יותר, כדי לא להגיע לבישול יתר).

8. להגשה: פורסים את חזה האווז ומניחים בצורת מניפה על צלחת הגשה. מפזרים מסביב את הפירות והשומר, ויוצקים את הרוטב. מגישים את תפוחי האדמה בכלי נפרד ליד.

http://bit.ly/2StvLEk


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page