top of page
036-1.jpg

הצטרפו ליותר מ-15,000 עוקבים וקבלו מתכונים ישירות למייל

תודה על הרשמתך!

  • שרון סער

פשטידת תפוחי אדמה


שנים אוכלים אצלנו את פשטידת תפוחי האדמה הזו. הפשטידה של אמא, שכולנו (3 הבנות) מכינות כבר שנים בעצמנו. היא כל כך טעימה, אין מי שלא אוהב אותה - בעלים, נכדים ושאר מרעין. אף פעם לא אומרים לה לא. כזו טובה היא.

והנה, תוך כדי שאני מכינה את הארוחה הרומנית, ארוחה שאני מתכננת כבר שבועות, מאז הטיול המקסים שלנו לרומניה, מסתבר לי שזו בכלל פשטידת תפוחי אדמה מהמטבח הרומני. טוטץ, כך קוראים לה (נדמה לי) ברומנית.

מה לנו ולמטבח הרומני? אין שום קשר, לפחות לא כזה שאני יודעת עליו. אני גם לא יודעת לאמר מתי אמא התחילה להכין את הפשטידה הנהדרת הזו. בזיכרון שלי - היא תמיד הייתה אתנו. ואין לי מושג איך היא הגיעה למטבח שלנו... אבל טוב שהגיעה ונשארה. פשטידה נהדרת כזו, של תפוחי אדמה.

מה נצטרך?

1 בצל בינוני

6-7 תפוחי אדמה בגדול בינוני-גדול (מי שמתעקש, כמוני, על דיוקי קונדיטוריה-1.25 ק"ג בערך לפני קילוף). אני משתמשת בזן האדום, אבל לא חובה.

1/4 - 1/2 כוס שמן קנולה או שמן צמחי אחר (ענין של טעם ושל קלוריות. למרבה הצער, שני החברים האלה מצויים תמיד משני צידי המתרס...)

1/2 כוס קמח (לפסח: מחליפים ב-1/4 כוס קמח מצה דק + 1/4 כוס קמח תפו"א)

1/4 כפית שמרים יבשים או אבקת אפיה

1 כפית גדושה מאוד מלח

1 כפית שטוחה פלפל שחור גרוס

4 ביצים

ומה עושים?

1. מחממים תנור לחום בינוני (180 מעלות). משמנים תבנית אפיה בגודל 20*25 עד 25*30 ס"מ בערך.

2. קולפים את הבצל וחותכים לרבעים או שמיניות. מכניסים למעבד מזון וקוצצים היטב.

3. מעבירים לקערה. מחליפים את הסכין של מעבד המזון במגררת גסה (אין צורך לשטוף את הקערה). קולפים את תפוחי האדמה וגוררים אותם במעבד המזון. מעבירים לקערה עם הבצל.

4. מוסיפים לקערה את כל שאר החומרים ומערבבים היטב עד שהתערובת אחידה. טועמים ומתקנים תיבול (לשים לב בעיקר שיש מספיק מלח).

5. מעבירים לתבנית ומשטחים היטב.

6. אופים (לא מכוסה) 45 דקות בחום בינוני. מגבירים לחום גבוה (200 מעלות) למשך 5-10 דקות נוספות עד להזהבה. ממליצה לבדוק כבר אחרי 5 דקות, ובמידת הצורך להוסיף זמן.

7. מצננים מעט חותכים לריבועים ומגישים (מומלץ עם כף שמנת חמוצה בצד). מתאים כמנה עיקרית בארוחה צמחונית/טבעונית, כתוספת לבשר (אני הגשתי עם הקבב הרומני) ואפילו כנשנוש של אחה"צ.

הצעת הגשה: עם שמנת חמוצה

נ.ב. למעשה, וברוח חנוכה המתקרב בצעדי ענק, בבלילה זהה בדיוק לזו אני משתמשת להכנת לביבות לחנוכה. רק אומרת.

ולפסח - מחליפים את הקמח שבמתכון ב-1/4 כוס קמח מצה + 1/4 כוס קמח תפוחי אדמה. אם אתם לא משתמשים בשמרים או אבקת אפיה בחג - אפשר לוותר.

http://bit.ly/2PiDnql

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page