top of page
036-1.jpg

הצטרפו ליותר מ-15,000 עוקבים וקבלו מתכונים ישירות למייל

תודה על הרשמתך!

  • שרון סער - Coacherit

סדנה לניקוי רעשים


שקט הוא מצרך נדיר בימינו. גם כשאנו בגפנו, אנחנו מוקפים מכל עבר בצלילים וצפצופים, התראות והודעות. כל אחד מאלה בנפרד, ובודאי באופן מצטבר מהווה הפרעה של ממש. אני קוראת להם, לכל הצפצופים המיותרים האלה – מסיחים. מסיחים את הדעת, מסיחים את הריכוז, מפריעים למיקוד והתמקדות, ובעיקר פוגעים בסיכוי להצלחה. אגב, יש עוד המון מסיחים, לאו דווקא כאלה שעושים רעש, אלא כל דבר שמסית אותנו מהעשייה החשובה שאנחנו עסוקים בה (או אמורים להיות עסוקים בה) באותו רגע.

למרבה הצער, היכולת שלנו לסנן את רעשי הרקע האלה כדי שלא יפריעו לנו מוגבלת, וככל שהרעשים מתרבים יהיה כמעט בלתי אפשרי לסנן את כולם. ויותר מזה – הצורך בסינון המתמיד הזה גוזל מאתנו המון אנרגיה, גם כשאנחנו לא מודעים לכך בכלל. וזה חבל, כי בסופו של דבר זה פוגע ביכולת שלנו להתמקד ולהתרכז בעיקר, מפחית את האפקטיביות שלנו, גורע באופן ממשי מסיכויי ההצלחה.

כשאני עמוסה במיוחד וזקוקה למלוא תשומת הלב שלי לענייני עבודה אין לי שום עודפי אנרגיה להקצות לסינון רעשים. ולכן, כשאני יושבת במשרד ועובדת – הטלפון שלי מונח בצד, על מצב שקט. אני לא צמודה אליו ולא בודקת כל צפצוף בזמן אמת.

אם אני בפגישת עבודה בחדר ישיבות או אצל קולגה - אני משאירה את הטלפון בחדר. לפייסבוק אני בכלל לא נכנסת במשך היום ואפילו תיבת הדוא"ל סגורה כדי שלא יקפצו התראות על מיילים חדשים.

בימים ממש רועשים במשרד, או כשנדרש ממני ריכוז יתר - אני אפילו סוגרת את דלת החדר.

ומוסיקה? אני אשמע כבר בדרך הביתה.

סיימתי את המשימה שהגדרתי לעצמי? החלטתי לקחת הפסקה של כמה דקות? זה הזמן לעבור בזריזות על כל ההודעות (ובינינו, רובן הגדול ממש לא חשובות). ואז אני מכבה שוב את הכל – וחוזרת לעבודה.

כך אני מצליחה לשמור, על מיקוד, אפקטיביות, הספק ותוצרים איכותיים.

גם לכם אני ממליצה בחום על סדנת ניקוי רעשים. אחרי שבוע ללא מסיחים לא תבינו איך אפשר אחרת…

אז מה ואיך עושים?

1. זהו את כל המסיחים שסביבכם. דרך אחת לעשות זאת היא לערוך לעצמכם רשימה מסודרת תוך כדי יום העבודה של כל דבר שהסיט אתכם, אפילו להרף קצר, מהמשימה בה אתם עסוקים (שיחת טלפון, הודעה בפייסבוק, הודעת דוא”ל, שיר אהוב ברדיו, צריך לתלות כביסה עכשיו, קולגה שנכנס אלי למשרד כדי לקשקש על הא ודא, אפילו שולחן כתיבה מבולגן הוא מסיח רציני, ועוד ועוד…). נסו להגיע לרשימה של 10 מסיחים לפחות.

2. דרגו את המסיחים השונים בין חשובים יותר (כאלה שאי אפשר לוותר עליהם) לפחות (כאלה שיחכו לרגע פנוי). הדירוג יכול להשתנות בימים שונים או בתקופות שונות, זה בסדר.

3. מצאו את הדרך הנכונה “להשתיק” כל אחד מהמסיחים – לכבות טלפון, לבטל התראות, לסגור את דלת המשרד וכיו”ב וכתבו זאת ברשימת המסיחים.

4. ערכו את הניסיון הבא: השתיקו את כל המסיחים ללא יוצא מן הכלל ובדקו את רמת השקט. השקט אמור להיות מוחלט ולאורך זמן. אם גיליתם מסיחים נוספים תוך כדי הניסוי – טפלו גם בהם. הרגישו את השקט, חושו את גבולותיו. גלו מה הוא עושה לכם, מה ועד כמה הוא מאפשר.

5. ועכשיו, רגע האמת – רגע לפני שאתם מתחילים במשימה כלשהי – השתיקו את המסיחים. התחילו מהפחות חשובים והשתדלו להשתיק כמה שיותר מהרשימה. לפחות 8-9 מתוך 10 מתוך הרשימה. התמכרו במשך דקה אחת לשקט, איספו את המחשבות והתחילו בעבודה. מרוכזים וממוקדים תגיעו לתוצאה איכותית הרבה יותר. כי רק שקט מאפשר התכווננות, והתכווננות היא עוצמה.

נסו ושתפו אותי בתוצאות. אני משוכנעת בכך שלא תתאכזבו.

85 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

כשהלב לא שר

לאחרונה נתקלתי בכמה חברים שליבם כבר לא שר. עדיין לא בוכה, אבל כבר מזמן לא שר. ואני – שחוויתי על בשרי (וזה לא היה לפני זמן רב מדי) סיטואציה מורכבת ומתמשכת שבה הלב שלי כבר לא שר – לא יכולתי להישאר אדיש

bottom of page