036-1.jpg

הצטרפו ליותר מ-13,000 עוקבים וקבלו מתכונים ישירות למייל

תודה על הרשמתך!

  • שרון סער

שרימפס ברוטב שום ולימון


בעקבות הביקור הטעים והמקסים שלנו בטאפאס בר סנגריה בעירתחתית חיפה, אני חוזרת למטבח הפרטי שלי עם המון השראה ורצון עז לשחזר את החוויה הקולינרית.

ומאחר ובמקפיא ממתינה מזה מספר ימים שקית גדולה של שרימפס - ברור לי שזה הכיוון.

לא הרבה ידוע, בקרב הציבור הרחב, בנושא ערכים תזונתיים של שרימפס ופירות ים בכלל.

מסתבר שמרבית פירות הים דלים בקלוריות ובשומן. חלק מהם מכילים כולסטרול ברמה הדומה לזו שיש בבשר בקר, אך רמת השומן הרווי בפירות ים נמוכה בהרבה ורמת אומגה 3 גבוהה, ולכן מבחינת הרכב השומן, פירות ים בריאים יותר. זהו מקור חשוב לברזל, אבץ, מגנזיום, זרחן, יוד (מינרל נדיר בתזונה שלנו, שחשוב מאוד לתפקוד בלוטת התריס), וגם ויטמינים מקבוצת B.

שרימפס | רוקחת החלומות

מבין כל פירות הים, השרימפס דל קלוריות במיוחד - פחות מ-100 קלוריות ל-100 גר' ורק 1% שומן. השרימפס עשיר בחלבון ובברזל (רמה דומה לזו שבבשר בקר) ודל בשומן רווי. לכן מתייחסים לשרימפס כמזון בריא שיכול בהחלט לשמש תחליף חלבון בארוחה. אז למה לא, בעצם?

גם אם אתם לא מסתובבים בנמל הדייגים ולא אמונים על מלאכת ניקוי השרימפס - אל תאמרו נואש.

בחנויות דגים ורשתות שאינן כשרות ניתן לרכוש שרימפס קפוא ונקי באיכות טובה מאוד. מפשירים יום מראש במקרר, שוטפים, מסננים, ומשם מתקדמים הלאה.

אז איך מכינים שרימפס?

האמת היא שניתן להכין כמעט בכל דרך - צלייה על גריל, הקפצה במחבת, בישול במים, אידוי וטיגון. בכל מקרה חשוב לזכור שבישול השרימפס הוא קצר מאוד ואורך מספר דקות בודדות. בישול יתר עלול לגרום להתייבשות ומרקם קשה. בעת הבישול השרימפס משנה את צבעו מאפור לורוד כתום הבשר מקבל צבע לבן אטום וזנב השרימפס מסתלסל סביב עצמו. אלו הסימנים שהשרימפס מוכן.

אני הכנתי את השרימפס ברוטב של שום ולימון. חליטה קצרה במים, הקפצה ברוטב, והמנה מוכנה. כל כך פשוט, כל כך טעים וכל כך מקסים. מה עוד אנחנו רוצים מהאוכל שלנו?

שרימפס ברוטב שום ולימון | רוקחת החלומות