top of page
036-1.jpg

הצטרפו ליותר מ-15,000 עוקבים וקבלו מתכונים ישירות למייל

תודה על הרשמתך!

  • שרון סער

מוסקה יוונית אמיתית


מוסקה – אחת ממנות הדגל של המטבח הבלקני. מי לא מכיר? מי לא אוהב? נכון, זו לא מנה פשוטה להכנה, ובדרך כלל לא נטרח להכין בבית, אבל לפעמים, כשממש רוצים להשקיע - מוסקה נותנת מענה נפלא. אז זו לא מנה של 5 דקות, אבל התוצאה בהחלט מצדיקה את המאמץ.

בכל אופן, על מנת להקל ולפשט את העניינים, חילקתי את ההכנה לשלבים ומשימות מוגדרות שאת רובן אפשר בהחלט להכין יום-יומיים מראש. ביום ההגשה נותר רק להכין את רוטב הבשאמל, להרכיב את המנה ולהכניס לתנור. בקיצור, לא נורא. אני ממש ממליצה לנסות.

מה נצטרך?

3-4 חצילים טריים ויפים

3-4 תפוחי אדמה 1 בצל גדול שמן זית 1 ק”ג בשר בקר טחון (מי שאוהב יכול לשלב בקר עם טלה או כבש) 2 כוסות עגבניות מרוסקות (אפשר שימורים, אבל שיהיו מרוסקות, לא רסק) 1 רסק עגבניות קטן 1 כוס מים 1 כוס יין אדום מלח, פלפל שחור גרוס, טימין, כמון

לרוטב הבשאמל: 4 כפות חמאה 4 כפות קמח 3 כוסות חלב 2 ביצים מלח, פלפל, אגוז מוסקט מגורר


ומה עושים?


1. החצילים - פורסים לפרוסות בעובי 1 ס”מ, ממליחים, מסדרים על מגש ונותנים לכל העסק

לעמוד שעה-שעתיים. לאחר מכן מייבשים ומטגנים. במקום לטגן אפשר לסדר בתבנית, לרסס (או להבריש) בשמן ולהכניס לתנור עד שהחצילים עשויים (להפוך פעם אחת באמצע האפיה). אפשר גם לקנות פרוסות חציל מטוגנות, זה יחסוך המון עבודה. בכל מקרה – אפשר להכין מראש.

2. תפוחי האדמה - מבשלים בקליפה, מצננים, קולפים ופורסים לפרוסות בעובי 1.5-2 ס”מ. אפשר להכין מראש.

3. הבשר - קוצצים את הבצל ומטגנים במחבת רחבה ועמוקה עד שמזהיב. מוסיפים את הבשר הטחון עם התבלינים, מפוררים את הבשר ומטגנים עד שכל הבשר משנה את צבעו. מוסיפים עגבניות מרוסקות, רסק עגבניות, מים ויין. מכסים את המחבת, מביאים לרתיחה ומבשלים על אש בינונית כשעה, עד שהרוטב מסמיך מאוד. מסירים מהאש ומצננים מעט. אפשר להכין מראש.

4. רוטב הבשאמל (מומלץ להכין ממש לפני הרכבת המנה) – ממיסים במחבת עם החמאה. מוסיפים קמח ומערבבים היטב (רצוי במטרפה) עד שכל הקמח נספג בשומן. מוסיפים את החלב בהדרגה!!! בהתחלה רק 1/4 כוס ומערבבים היטב במטרפה, עוד רבע כוס ומערבבים היטב, וכך ממשיכים לאט לאט עד שאין שום גושים בתערובת. רק אז מוסיפים את כל יתרת החלב והתבלינים (זהירות עם המלח, אל תשכחו שכל שאר הרכיבים במנה כבר מומלחים) וממשיכים לערבב במטרפה ללא הפסקה עד שהתערובת מסמיכה. מוסיפים את הביצים וטורפים היטב במהירות.

5. הרכבת המנה (הרגע שחיכינו לו...) מחממים תנור לחום בינוני (180 מעלות). משמנים תבנית אפיה גדולה ועמוקה. מסדרים בתחתית התבנית פרוסות של תפוחי אדמה. על תפוחי האדמה מסדרים פרוסות של חצילים.

על החצילים יוצקים את הבשר המטוגן עם כל נוזלי הרוטב.

מעל הבשר שכבה נוספת של חצילים. ומעל הכל יוצקים את רוטב הבשמל.

מכניסים לתנור למשך 40-50 דקות, עד שרוטב הבשמל מתייצב ומזהיב.

מצננים מעט (10-15 דקות) לפני ההגשה כדי להקל על החיתוך.

וזהו בעצם. מנה טעימה להפליא, שווה בהחלט את המאמץ.

4,828 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page