top of page
036-1.jpg

הצטרפו ליותר מ-15,000 עוקבים וקבלו מתכונים ישירות למייל

תודה על הרשמתך!

  • שרון סער

פרחים בצלחת - חלק ב': סלט אביבי ופרחוני


בחלקו הראשון של הפוסט הזה (פרחים בצלחת - חלק א') סיפרתי על השימוש בפרחי מאכל במנות כאלה ואחרות כדי להוסיף להן טעם וארומה, ולא פחות מכך - קישוט צבעוני ומעורר תיאבון.

תכלס, למה לא באמת? גם טעים, גם יפה וגם צבעוני...

הבעיה מתחילה כשמנסים לברר איפה משיגים את הפרחים האלה. בסופר לא נמצא אותם, זה ברור. רוב סוגי פרחי המאכל משווקים בארץ ישירות למסעדות ולא מגיעים בכלל לצרכן הפרטי.

אז מה, אתם שואלים, מוותרים? לא כל כך מהר...

אפשרות ראשונה לרכישת פרחי מאכל היא בשווקי האיכרים או בשוקי חקלאים למיניהם. שם הסיכויים הם הטובים ביותר. אני קונה את הפרחים שלי אצל נועם הגנן בשוק החקלאים החברתי בגבעת עדה. נועם מפתיע אותי כל שבוע עם שפע של עשבים וירוקים והשבוע חיכו לי שקיות של פרחי מאכל - תפרחות סגלגלות של עירית, תפרחות צהובות של רוקולה, ובשבוע הבא בטח יהיו הפתעות נוספות.

אפשרות שניה - פשוט לקטוף בגינה.

חלק מפרחי המאכל הנמכרים בארץ מצויים בגינות ביתיות רבות ואין כל בעיה לגדל אותם, כמו למשל אמנון ותמר (שקטפתי ישירות מהאדנית שלי), כובע הנזיר (שגדל תמיד אצל סבא וסבתא) או עלי כותרת של ורדים.

מי שמגדל עשבי תבלין למיניהם (עירית למשל) יכול להשתמש גם בפרחים של העשבים האלה. הטעם שלהם מודגש מאוד, והם תורמים הרבה לכל מנה שבה נעשה בהם שימוש.

בקיצור, אפשר להסתדר.

ועכשיו לשאלה החשובה ביותר - מה עושים עם כל הפרחים האלה?

המתכון שאני רוצה להציע לכם היום הוא מתכון פשוט מאוד להכנה בעל מראה הורס וטעם משובח - בהחלט אחד הכוכבים בסדרת מתכוני הרושם שלי. החלק הכי מסובך יהיה לארגן לעצמכם את הפרחים. כל השאר - 5 דקות עבודה.

מה נצטרך?

צרור גדול מאוד של ירוקים מכל סוג שאתם אוהבים - חסות, עלי בייבי, רוקט, ארוגולה רוקולה, תרד וכיו"ב.

חצי סלסילה של עגבניות שרי (עדיף לערבב סוגים שונים בכמה צבעים)

חופן צנוניות טריות

חופן זיתים איכותיים

פרחי מאכל לעיטור

לרוטב:

1/3 כוס מיץ לימון סחוט טרי

1/3 כוס שמן זית איכותי

1/3 כוס שמן צמחי בעל טעם נייטרלי (קנולה למשל)

1/2 כפית שום כתוש

1/2 כפית חרדל דיז'ון

מלח, פלפל שחור גרוס טרי

ומה עושים?

1. מתחילים בכל העלים הירוקים. אני השתמשתי בתרד, רוקט ורוקולה, אבל כל תערובת תעשה את העבודה. שוטפים, מייבשים ומניחים בקערת הגשה גדולה. את העלים הגדולים אפשר לקצוץ גס מאוד.

2. שוטפים וחוצים את הצנוניות ועגבניות השרי. כ-2/3 מהכמות מערבבים עם העלים הירוקים. את היתרה מפזרים מעל.

3. מגלענים וקוצצים גס מאוד את הזיתים. מפזרים מעל העגבניות והצנוניות.

4. מסדרים את פרחי המאכל מעל הסלט. אני השתמשתי כאן בשילוב של אמנון ותמר עם פרחי עירית. מכסים בניילון נצמד ומכניסים למקרר עד ההגשה. אפשר להכין כמה שעות מראש.

5. הכנת הרוטב - לסלט המהמם הזה אני בוחרת ברוטב ויניגרט קלאסי. חשוב מאוד להקפיד על מרכיבים סופר איכותיים, זה מה שיעשה את כל העבודה.

למה אני מתכוונת (המלצות שתקפות לכל מתכון ולכל ימות השנה)?

מיץ לימון - מהעץ (או הירקן), סחוט טרי. כל מיץ אחר שקונים בסופר ("טבעי" ככל שיהיה) עובר לכל הפחות תהליך פיסטור כדי שלא יתקלקל והטעם... זה כבר לא זה...

שמן זית - הכי איכותי שאתם מוצאים. אני השתמשתי בשמן זית בטעם לימון של OLEA ESSENCE, מותג הבית של בית הבד של הגולן, אחד המשובחים שנתקלתי בהם. אגב, יש בסדרה טעמים נהדרים נוספים (בזיליקום, שום), שגם הם היו יכולים להתאים כאן. אבל אני נצמדתי היום ללימון, ולא התאכזבתי.

את כל חומרי הרוטב מערבבים היטב בקערה קטנה (רצוי בעזרת מטרפה) או בצנצנת סגורה היטב שאותה מנערים למשך כמה שניות, וזהו. הרוטב מוכן. אפשר להכין כמה ימים מראש, ואני באופן אישי אוהבת להכין כמות גדולה ולהשתמש בכל פעם עפ"י הצורך. הרוטב מחזיק מעמד במקרר כמה שבועות בלי שום בעיה.

6. את הסלט מגישים עם הרוטב בצד. יוצקים את הרוטב ומערבבים (בעדינות רבה) רק אחרי שכל האורחים גמרו להתפעל, וקריאות ה-WOW שככו.

אביבי, פרחוני, טעים להפליא, חגיגי ומרשים. מישהו אמר פסח?

1,116 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page