top of page
036-1.jpg

הצטרפו ליותר מ-15,000 עוקבים וקבלו מתכונים ישירות למייל

תודה על הרשמתך!

  • שרון סער

קונכיות בצק עלים במילוי קרם גבינה ושוקולד


אם אתם ממונים על הקינוח לארוחת החג, זמנכם בידיכם ואינכם פוחדים מאתגרי אפיה - זה בדיוק המתכון עבורכם - קונכיות בצק עלים במילוי מוס גבינה ושוקולד (או כל קרם אחר - רעיונות נוספים בהמשך).

המתכון ידוע גם בשם 'תלתלי שילר', ויש הסבורים שנקרא כך לזכר תלתליו של המשורר הגרמני פרידריך שילר. מה הקשר? אני לחא יודעת, אבל על המתכון אי בהחלט ממליצה.

מה נצטרך? 200 גר' בצק עלים משובח (על בסיס חמאה) 1 שמנת מתוקה 2 קופסאות מוווו ממרח גבינה, שוקולד ואגוזים שמשווק לעיתים קראת שבועות (אם לא משיגים מוווו שוקולד - ממיסים 100 גר' שוקולד עם 100 גר שמנת מתוקה ולזה מוסיפים קופסה אחת (200 גר') גבינת שמנת. מערבבים היטב ובמצננים).


ומה עושים? 1. לצורך הכנת הקונכיות יש להצטייד בקונוסים מנירוסטה, ניתן להשיג בחנויות המתמחות.

משמנים את הקונוסים מכל הצדדים. הכי נוח בתרסיס שמן ואפשר גם במברשת.




2. מרדדים את בצק העלים דק מאוד (2-3 מ"מ, לא יותר) וחותכים לרצועות ברוחב 3 ס"מ בערך. מלפפים רצועה סביב הקונוס. מתחילים בחלק הצר, ומתקדמים תוך כדי ליפוף (עם חפיפה קטנה בין סיבוב לסיבוב) עד לחלק הרחב ביותר.

מניחים בתבנית על נייר אפיה. מכניסים למקרר לחצי שעה (לפני האפיה).

3. מחממים תנור לחום גבוה (200 מעלות). כאשר התנור חם (ולא לפני!) מכניסים את התבנית עם הקונוסים (ישר מהמקרר). אופים 20-25 דקות, עד שהמאפים מזהיבים. 4. מצננים ומשחררים בעדינות את המאפים מהקונוסים. שומרים בקופסה אטומה עד השימוש (יום-יומיים).



5. להכנת המלית: מקציפים את השמנת המתוקה (אין צורך להוסיף סוכר) ומקפלים פנימה בעדינות 2 קופסאות של מווו ממרח גבינה, שוקולד ואגוזים של טרה. מעבירים את המלית לשק זילוף עם צנתר חלק. מאחסנים במקרר. עד כאן אפשר להכין מראש.


גיוונים

אפשר להחליף את המילוי בקרם מסקרפונה - 1 קופסה מסקרפונה + 1 שמנת מתוקה + 1/4 כוס סוכר שמקציפים היטב יחד.

את הקרם אפשר לשדרג בכמה טיפות תמצית וניל איכותית ו/או גרידת לימון.

אפשר גם להוסיף פירות יער (קפואים, מופשרים ומסוננים היטב) או תותים חתוכים לקוביות קטנות ששרו 1/2 שעה בכף ברנדי + כף סוכר.


6. ממש לפני ההגשה: מזלפים את המלית לתוך הקונכיות, מעבירים לצלחת הגשה נאה ומפדרים באבקת סוכר.



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page