top of page
036-1.jpg

הצטרפו ליותר מ-15,000 עוקבים וקבלו מתכונים ישירות למייל

תודה על הרשמתך!

  • תמונת הסופר/תשרון סער - רוקחת החלומות

פלפלים קלויים בתחמיץ

לפני שנים היה לי מתכון נהדר לרצועות פלפל בתחמיץ.

מתכון עם המון שום ושמיר, שהיה פשוט נפלא.

הכנתי אותו לעיתים קרובות מאוד כשאירחתי והוא תמיד זכה לשבחים.

בשנים של טרום הקונדיטוריה, כשרק התחלתי לפזול בכיוון ועבדתי בבית (במקביל למשרד שעדיין החזקתי בתל אביב), הכנתי אותו באופן קבוע גם לקפה בראשית במרכז טל (בטח יש עוד אנשים שזוכרים את אפרת המקסימה והקפה שלה).

הכנתי אותו כל כך הרבה באותה תקופה, שבסוף הפסקתי להכין אותו. לחלוטין. ולא רק שהפסקתי להכין אותו, עם השנים המתכון אבד, וזו כבר צרה צרורה.

מה אעשה עם כל הפלפלים האלה עכשיו???

פלפלים קלויים בתחמיץ | רוקחת החלומות
פלפלים קלויים בתחמיץ | רוקחת החלומות

לאחרונה שיחזרתי את המתכון, ואפילו שדרגתי בחריפות קלה (או כבדה). בכל זאת הילדים כבר גדלו ואפשר. ולמרות שאני לא בטוחה שהמתכון המשוחזר זהה ב-100% למה שהכנתי בעבר, התוצאה בהחלט השביעה את רצוני וערבה גם לחיכם של הטועמים. אז הנה הוא לפניכם - מתכון לפלפלים קלויים בתחמיץ.

פלפלים קלויים בתחמיץ | רוקחת החלומות
פלפלים קלויים בתחמיץ | רוקחת החלומות

אני נותנת כאן מתכון מלא כולל קליה של הפלפלים (בתנור או על האש, אני לא שורפת על הכיריים). לא ניסיתי, אבל יתכן שאפשר לקצר תהליכים ולהשתמש בפלפלים קלויים בצנצנת (אני מעדיפה את אלה של SERA), לסנן היטב, לחתוך לרצועות ולשדך למרינדה הנהדרת. אם מי מכם מנסה - אשמח לשמוע.


אפשר ומומלץ להכין את הסלט הזה כמה שעות ואפילו יום ראש.


פלפלים קלויים בתחמיץ/מרינדה


מה נצטרך?

6-8 פלפלים בצבעים שונים - אדום, כתום צהוב או ירוק כהה (הבהיר פחות בשרני ולא מתאים לצלייה)

או 2 חבילות של פלפלונים קטנים

1/2-1 פלפל ירוק חריף (לא חובה, תלוי במידת החריפות שאהובה עליכם)


למרינדה:

1/2 כוס מיץ לימון סחוט טרי (לסחוט לימון או שניים, שום תחליף לא יעבוד כאן)

3-4 שיני שום

1/2 כוס שמיר קצוץ

1 כף חומץ איכותי (לא בלסמי)

2 כפות שמן זית איכותי

1/2 כפית מלח


ומה עושים?


1. קולים את הפלפלים.

אם קולים אותם על הגריל - מניחים שלמים, והופכים מדי פעם, עד שהם מתחילים להשחיר. מסירים מהאש מכניסים לשקית ניילון, סוגרים ומצננים היטב.

לקליה בתנור - מחממים תנור לחום גבוה (200 מעלות), חותכים את הפלפלים לחצאים או רבעים, נפטרים מהגרעינים ומסדרים על תבנית תנור מרופדת בנייר אפיה. מכניסים לתנור ל- 10-20 דקות, עד שהקליפה מתחילה (רק מתחילה) להשחיר ולהיפרד מבשר הפלפל. מוציאים מהתנור ומצננים.

אם משתמשים בפלפלונים קולים בתנור 10 דקות, מקלפים בעדינות רבה רק עד כמה שניתן שלי שהלפלונים ייקרעו, לא נורא אם תישאר קצת קליפה.

שימו לב: בניגוד לדיעה המקובלת, אין שום צורך לשרוף את הפלפלים לחלוטין והקליפה ממש לא צריכה להשחיר לגמרי. זה רק יקשה על הקילוף ולא ישאיר בשר של פלפל לעבוד איתו. אז בעדינות.

פלפלים קלויים בתחמיץ | רוקחת החלומות
פלפלים קלויים בתחמיץ | רוקחת החלומות

2. בינתיים מכינים את המרינדה: כותשים את השום, קוצצים את שמיר ומכניסים לקערה גדולה (שתכיל בהמשך בנוחות גם את הפלפלים) יחד עם כל שאר חומרי המרינדה. מערבבים ונותנים לכל העסק לעמוד ולספוג טעמים.


3.מקלפים את הפלפלים בעדינות מהקליפה הדקה, מנקים מגרעינים (אם הפלפלים שלמים) וחותכים לרצועות ברוחב 1-2 ס"מ. את הפלפל החריף אפשר להשאיר שלם או לפרוס דק, כרצונכם.


4. מכניסים את רצועות הפלפל (או הפלפלונים) למרינדה המוכנה ומערבבים קלות כך שכל הרצועות יצופו במרינדה. שומרים במקרר כמה שעות ואפילו לילה למיזוג טעמים.


5. להגשה - מערבבים מעט, מעבירים לקערת הגשה (עמוקה, הפלפלים ממשיכים כל הזמן להגיר נוזלים), מעטרים במעט שמיר קצוץ ומגישים כחלק משולחן מזטים או אנטי-פסטי לצד בשרים על האש, בכריך עם גבינת עיזים ורוקט או בכל דרך אחרת שמתחשק.

פלפלים קלויים בתחמיץ | רוקחת החלומות
פלפלים קלויים בתחמיץ | רוקחת החלומות

ערכים תזונתיים

מנה = 1/2 פלפל עם מרינדה = 30.7 קלוריות, 0.8 גר' שומן, 0.9 גר' חלבון, 5.0 גר' פחמימות, 0 מ"ג כולסטרול, 0.9 גר' סיבים תזונתיים.


ועוד הצעת הגשה, כפתיח אישי לארוחה:

פלפלים קלויים בתחמיץ | רוקחת החלומות
פלפלים קלויים בתחמיץ | רוקחת החלומות

770 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page