top of page
036-1.jpg

הצטרפו ליותר מ-15,000 עוקבים וקבלו מתכונים ישירות למייל

תודה על הרשמתך!

  • תמונת הסופר/תשרון סער - רוקחת החלומות

פורל ביין לבן עם זיתים וצלפים

כשאני מארחת, את הדגים אני אוהבת להכין ממש ברגע האחרון, כשהאורחים כבר בדלת. ואז אני מגישה אותם ברגע שבו הם מוכנים, לפני שהם מתקררים בלי שיהיה צורך לחמם שוב, אז הם במיטבם. כך עשיתי גם הפעם. אמנם, אפשר להכין את המנה מראש, אבל ההכנה כאן כל כך פשוטה, שפשוט לא מהווה טרחה להכין ברגע האחרון ולשדרג מבחינת הטריות של המנה.


מדובר למעשה במתכון לדג מבושל היישר מסירות הדייגים באיטליה. במקור נקראת המנה Pesci in acque pazze, דג במים משוגעים, וזאת בשל העובדה שהדייגים נהגו לבשל את הדגים במי ים, כי אלה היו המים הזמינים במהלך ההפלגות, פשוט כך.

כמובן שאין צורך לנסוע עכשיו לים ולהביא דלי מים (הרי הבטחתי מנה ממש פשוטה). ציר דגים (או מים עם מלח) יעשו בהחלט את העבודה. רק שימו לב לא להמליח יותר מדי, בכל זאת אנחנו מוסיפים גם זיתים וצלפים, שנותנים בוסט של מליחות משלהם.



מה נצטרך?

2 כפות שמן זית

3-4 שיני שום

1/2-1 פלפל ירוק חריף (בהתאם למידת החריפות של הפלפל ולטעמכם האישי)

4 דגים מפולטים (סה"כ 8 פילטים) - באיזה דג להשתמש? עקרונית מדובר במנה של דגי ים, אם כי אני הכנתי עם פורל (שהוא דג של מים מתוקים) והיה מצויין

מלח ופלפל שחור

1/3 כוס יין לבן

1/3 כוס ציר דגים (או מים מומלחים מעט)

2-3 כפות צלפים

2-3 כפות טבעות זיתי קלמטה מגולענים

חופן נדיב של עגבניות שרי חצויות או חתוכות לרבעים (תלוי בגדול שלהן)

חופן פטרוזיליה


ומה עושים?


1. במחבת רחבה מחממים שמן זית, מוסיפים שום (פרוס דק או כתוש) ופלפל ירוק חריף פרוס לטבעות או חצאי טבעות דקיקות). מטגנים על אש לא גבוהה (כדי שהשום לא יישרף, במשך דקה או שתיים.


2. מוסיפים את הפילטים של הדג למחבת, כשצד העור כלפי מטה. ממליחים ומפלפלים, סוגרים את המחבת במכסה, ואחרי 2 דקות מכבים את האש.

עד כאן אפשר להכין מראש.


3. כשהאורחים מגיעים - יוצקים למחבת את הציר (או המים), היין, ומוסיפים את הזיתים, הצלפים, עגבניות השרי והפטרוזיליה (שומרים כף מהפטרוזיליה להגשה).

אני הכנתי את כל אלה מראש בכוס מידה גדולה, וכשהגיעו האורחים פשוט שפכתי הכל בבת אחת למחבת.

מכסים את המחבת, מביאים לרתיחה מהירה ומבשלים 5 דקות על אש בינונית. מסירים את המכסה, מגבירים להבה, ומבשלים 5 דקות נוספות על אש גבוהה כדי שהרוטב יצטמצם.


4. מעטרים במעט פטרוזיליה ומגישים מיד בתוך המחבת שבה בשלנו את הדג.

פורל במים משוגעים (התמונה נערכה ב-CANVA)
פורל במים משוגעים (התמונה נערכה ב-CANVA)

ערכים תזונתיים

מהכמות יתקבלו 8 מנות (כל פילה, 1/2 דג, הוא מנה)

הערכים למנה אחת:


187 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page