top of page
036-1.jpg

הצטרפו ליותר מ-15,000 עוקבים וקבלו מתכונים ישירות למייל

תודה על הרשמתך!

  • שרון סער

פיש אנד צ'יפס


אני לא זוכרת מתי לאחרונה טיגנתי טיגון עמוק, או בכלל.

קציצות אני מכינה ברוטב, את השניצלים החלפנו מזמן בחזה עוף, וחביתות עם תרסיס שמן. כי בינינו, מי צריך את כל השמן הזה?

ולכן, כשקבלתי מארקוסטיל סיר טיגון להתנסות - לא מיהרתי. אם אני כבר עומדת לטגן משהו, ועוד טיגון עמוק, רצוי שהוא יהיה שווה את זה.

סיר טיגון של ארקוסטיל

ניסיון ראשון היה של כרובית מטוגנת. זהו אחד ממאכלי הילדות האהובים עלי ביותר, וכדי לחנוך את הסיר הכנתי גרסה מעודכנת של כרובית בטמפורה. מתכון שאי אפשר לפספס איתו. חולטים את פרחי הכרובית (אפשר במיקרוגל), מכינים ציפוי מ-1 כוס תערובת מוכנה של טמפורה + 1 כוס סודה (או מים) + 1 ביצה (לא לשכוח מלח, פלפל ומעט פתיתי צ'ילי). היה טעים, ואפילו טעים מאוד, אבל לא מספיק כדי לכתוב הביתה...

ואז הגיע ה-3 לחודש יוני, יום הפיש אנד צ'יפס הבינלאומי, ואני מיד ידעתי - זו ההזדמנות שלי.

פיש אנד צ'יפס הוא מאכל רחוב פופולרי מאוד באנגליה וללא ספק אחד מסמלי המטבח הבריטי. מסעדת פיש אנד צ'יפס ראשונה נפתחה בשנת 1958 ועד שנת 1900 פעלו בבריטניה כ-30,000 מסעדות טייק אוויי שמכרו פיש אנד צ'יפס. באנגליה מקובל להגיש את המנה בליווי רוטב טרטר, רוטב על בסיס מיונז מתובל בצלפים, לימון ועוד. אני החלפתי אותו ברוטב יוגורט לימוני. כי בכל זאת, כמה שומן אפשר להכניס לגוף בארוחה אחת...

אז הנה היא, הגרסה הפרטית שלי לפיש אנד צ'יפס, שמוקדשת באהבה לחברי הלונדונים, כדי ופולה.


פיש אנד צ'יפס

מה נצטרך?

2 ליטר שמן לטיגון

לצ'יפס - תפו"א גדולים (לא ענקיים) - כמספר הסועדים (או יותר). לדגים - פילה כמובן, חתוך למנות לא גדולות. יש לקחת בחשבון 3-4 מנות לאדם, תלוי בגודל המנה.

מסורתית מכינים פיש אנד צ'יפס מדג קוד, אבל כל דג לבן ובשרני יתאים - בקלה, ברקודה ואחרים. אני השתמשתי בפילה פוטית פסיפית (נרכש קפוא, מודה באשמה, והופשר היטב במשך יומיים במקרר). הדג הזה קצת דק ביחס למקובל במנה הזו, אבל עבד מצויין.

לתערובת הציפוי - 1 כוס תערובת מוכנה לטמפורה, 1 כוס סודה או מים, 1 ביצה ותבלינים (מלח, פלפל, תערובת לדג או תערובת איטלקית ומעט פפריקה חריפה).

לרוטב - 1 גביע יוגורט, 1 כפית ממרח לימון כבוש, מעט מלח, 2 כפות נענע קצוצה דק.

אין לכם ממרח לימון כבוש או שאתם לא אוהבים? אפשר להחליףך בכפית מיץ לימון עם שן שום אחת כתושה.

ומה עושים?

1. מתחילים בהכנת הצ'יפס. אין צורך לקלף, רק לשטוף היטב. חותכים לפלחים עבים ועסיסיים (מכל תפו"א גדול - 8 פלחים), ושמים בסיר עם מים ומלח. מביאים לרתיחה ומבשלים 12 דקות. מוציאים מהסיר ומייבשים היטב על מגבת נייר.

2. מחממים שמן בסיר הטיגון. כאשר השמן חם - מעבירים את תפוחי האדמה לסלסילה ומכניסים לסיר. מנמיכים את האש (כדי שהשמן לא יהיה חם מדי) ומטגנים במשך 5 דקות.

מוציאים את המסננת ונותנים לשמן לטפטף חזרה לתוך הסיר. מעבירים את תפוחי האדמה לנייר סופג.

3. בינתיים מייבשים היטב את הדגים, ממליחים ומפלפלים.

4. בקערה עמוקה מערבבים היטב (רצוי בעזרת מטרפה) את כל החומרים לציפוי הדג.

5. טובלים את הדגים בתערובת כך שיהיו מצופים מכל הצדדים, מעבירים למסננת ומכניסים לסיר לטיגון של 5 דקות בלהבה בינונית עד להזהבה יפה. מוציאים ומעבירים לנייר סופג.

6. מחזירים את הצי'פס לסיר לטיגון של 5 דקות נוספות (בלהבה גבוהה) או עד שמזהיב. מעבירים לנייר סופג.

7. תוך כדי מערבבים בקערה קטנה את כל החומרים לרוטב.

8. מגישים על נייר עיתון 3-4 מנות דג + מנה של צ'יפס בתוך קונוס מנייר עיתון + הרוטב בצד, ממש כמו אנגליה. ואולי אפילו יותר טעים?

רגע לפני שנפרדים, 3 קטנות:

1. בסיום הטיגון ולאחר שהשמן התקרר - זורקים אותו לפח רצוי בתוך כלי סגור כלשהוא. מאוד לא רצוי לשפוך לכיור ואף לא לביוב. שימוש שני בשמן לא מומלץ כלל וכלל בגלל ההתחמצנות שלו.

2. ניקוי הסיר עצמו - קלי קלות (בזכות ציפוי הנון סטיק המעולה), ואפשר גם להכניס למדיח.

3. כמובן שאפשר להשתמש בסיר גם ללא מסננת הטיגון, ואני כבר נהניתי ממנו למתכונים אחרים - מרק, גולש, ועוד. כי כמו שאמרתי - הגודל שלו אידאלי לתבשילי יום-יום.


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page