top of page
036-1.jpg

הצטרפו ליותר מ-15,000 עוקבים וקבלו מתכונים ישירות למייל

תודה על הרשמתך!

  • שרון סער

כל הסודות לאוזני המן מושלמות


כל כך הרבה מתכונים לאוזני המן מציפים את הרשת, אבל את הסוד האמיתי של החג אף אחד לא מגלה לנו – איך מקפלים אוזני המן מושלמות? השנה החלטתי לחשוף את ה”סוד”, והנה הוא בפניכם:

המדריך השלם לקיפול אוזני המן ב-6 צעדים פשוטים וברורים

1. הבצק - בין אם בחרתם בבצק פריך ובין אם בבצק שמרים (שהוא בעצם בצק פרסבורגר - שילוב של פריך עם שמרים), חשוב מאוד שיהיה רך וגמיש. כבר בזמן ההכנה של הבצק, חשוב להקשיב לו, להרגיש אותו, לחוש אותו, הוא חייב להיות נעים ונוח לעבודה. ואם הוא לא כזה - אפשר להוסיף עוד כפית (או שתיים) של מים קרים. לא להגזים.

2. המלית - מלית היא ענין של טעם, כמובן, אבל כדי לקבל אוזן מושלמת - המלית חייבת להיות יציבה, גם כשמחממים אותה! זו נקודה מאוד חשובה. מה זה יציבה? יציבה זו מלית שאפשר ממש לכדרר אותה לכדור קטן או לזלף אותה והיא נשארת ממש יציבה (כמו גולה גדולה - זו פחות או יותר הכמות לכל אוזן). כשמחממים אותה היא מתרככת אבל שומרת על צורתה, לא נשפכת לכל עבר. אם אתם לא בטוחים - נסו לחמם כמות קטנה (כפית בערך) במיקרוגל, ולראות מה קורה.

3. רידוד וקריצה - הרידוד צריך להיות אחיד ככל האפשר ודק, לא יותר מ-3 מ"מ. כאשר הבצק מרודד קורצים ממנו עיגולים בקוטר של 6-7 ס"מ, אין צורך ביותר מזה.

4. מילוי - את המלית (היציבה, זוכרים?) מזלפים במרכז כל עיגול. כמות המלית היא בערך 1/3 מקוטר העיגול ובגובה דומה. גולה גדולה, כבר אמרנו?

5. קיפול - נקודת תורפה קבועה, אבל כשיש טכניקה נכונה - אין דבר פשוט מזה, אין אפילו צורך להרים את הבצק מהשולחן.

בוחרים את צד העיגול שהמלית הכי קרובה אליו וצובטים אותו לצורת פינה. עומק הצביטה - כמחצית העומק עד למרכז העיגול.

לאחר מכן דוחפים פנימה (לכיוון המלית) את חלק העיגול שבדיוק מול הצביטה.

ואז צובטים את שתי הפינות הנותרות.

מקפידים על סימטריה: כל הפינות צבוטות באותו מרחק ממרכז העיגול ופונות בדיוק החוצה. וזהו. זה כל הסיפור.

חשוב: אם הבצק נשבר בזמן הקיפול - יתכן שסתם קר לו. תנו לו לעמוד 5 דקות (ולא יותר מזה) בטמפרטורת החדר ונסו שוב, ב-90% מהמקרים זה יעזור. בשאר המקרים - יש כנראה בעיה בבצק, אולי חסרים עוד טיפ-טיפת נוזלים.

6. אפיה - טוב, זה כבר ממש פשוט. את האוזנים המוכנות מניחים בתבנית על נייר אפיה, אופים בחום בינוני במשך 12 דקות. חשוב מאוד: לא לשכוח לחמם את התנור מראש לחום של 180 מעלות. את התבנית מכניסים לתנור כשהוא כבר חם, כמובן.

אחרי 12 דקות אפיה בודקים: אם האוזניים עדיין בהירות מדי מוסיפים עוד דקה או שתיים. לא יותר. מצננים מעט, מפדרים באבקת סוכר, מגישים וחוגגים פורים כהלכתו.

1,067 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page