top of page
036-1.jpg

הצטרפו ליותר מ-15,000 עוקבים וקבלו מתכונים ישירות למייל

תודה על הרשמתך!

  • שרון סער

לחמניות לפסח - המדריך המלא


הרשת מלאה מתכוני לחמניות לפסח, ואני כבר קצת מבולבלת. לחמניות של קמח מצה או קמח תפו”א, עם פירה אמיתי או קמח תירס, פולנטה או קורנפלור, עם אבקת אפיה או בלי? ואיך מכינים? מבשלים בסיר או משתמשים במים רותחים?

החלטתי לעשות סדר.

בדקתי כמה וכמה מתכוני לחמניות לפסח ואני שמחה לשתף אתכם בשניים מוצלחים במיוחד לטעמי. המתכונים שונים אבל הוראות ההכנה זהות והן למעשה סוד ההצלחה.

מתכון מס’ 1 – לחמניות מקמח מצה

זה המתכון הקבוע שלי שמשרת אותי נאמנה כבר שנים רבות ולקוח במקור מהספר ששת מאפים. מתכון בסיסי ופשוט, תמיד מצליח ומאוד אהוב על כל בני הבית.

מה נצטרך? 400 מ”ל מים (1 + 2/3 כוסות) 160 מ”ל שמן (2/3 כוס). אני משתמשת בחצי כוס שמן רגיל ושאר הכמות – שמן זית. 1 כפית גדושה מלח 1/2 כפית פלפל שחור גרוס 2 כוסות קמח מצה (רגיל זה בסדר, לא חייבים טחון דק( - אפשר להחליף 1/2 כוס בקמח תפוחי אדמה + 1/2 כפית אבקת אפיה. 5-6 ביצים

הוראות ההכנה יגיעו מיד אחרי המתכון השני.

מתכון מס’ 2 – לחמניות מקמח מצה ופירה תפוחי אדמה

מה נצטרך? 400 מ”ל מים (1 + 2/3 כוסות) 100 מ”ל שמן (1/2 כוס פחות 2 כפות) 1 כפית גדושה מלח 1/2 כפית פלפל שחור גרוס 1/2 כפית פפריקה 2 כוסות קמח מצה (רגיל זה בסדר, לא חייבים טחון דק)

1 כפית אבקת אפיה 1 תפוח אדמה מבושל ומעוך היטב לפירה 5-6 ביצים

והנה הגיע רגע האמת - מה ואיך עושים? הוראות הכנה זהות לשני המתכונים

1. מחממים תנור ל-250 מעלות (לא, זו לא טעות).

2. מחממים בסיר בינוני מים + שמן + מלח + פלפל שחור.

3. כאשר התערובת מגיעה לרתיחה – שופכים פנימה בבת אחת את כל הקמח ומערבבים היטב (עדיין מעל האש על הכיריים) עד שהתערובת נפרדת מדפנות הסיר ומתאחדת לכדי כדור בצק.

4. מעבירים את כל התערובת למיקסר ומעבדים בוו גיטרה 8-10 דקות, עד שהתערובת מתקררת.

מתכון מס' 2 - בשלב זה מוסיפים את הפירה ואבקת האפיה.

5. כאשר התערובת הגיעה לטמפרטורת החדר - מוסיפים את הביצים אחת אחת תוך כדי המשך עבודת המיקסר. אחרי כל ביצה ממשיכים לעבד עד שהביצה נבלעת לחלוטין בתערובת ורק אז מוסיפים ביצה נוספת. הענין הזה עם הביצים ממש קריטי, לא מומלץ לחפף כאן.

6. משמנים מעט את כפות הידיים, ויוצרים מהבצק כדורים בגודל הרצוי, קחו בחשבון שהלחמניות יתפחו באפיה. אני מכינה את הלחמניות בגודל כדור פינג-פונג ומתקבלות 20-25 יחידות. מסדרים את הלחמניות בתבנית על נייר אפיה. לא לשכוח להשאיר מרווחים מספיקים לתפיחה. כמובן שאפשר גם לזלף את הבצק. (במקרה של מתכון מס' 2 - הבצק דביק יותר וזילוף יהיה הרבה יותר נוח).

7. אפיה: הוראות האפיה קצת חריגות, אבל יבטיחו הצלחה. כאשר התנור חם מאוד (250 מעלות, כן?) מכניסים בזריזות את התבניות עם הלחמניות. סוגרים את דלת התנור ומכבים אותו. כעבור 20 דקות בדיוק (לא להתבייש להשתמש בטיימר) מדליקים את התנור כשהוא מכוון לחום של 180 מעלות וממשיכים באפיה 20-25 דקות נוספות.

חשוב מאוד: במשך 40 דקות ראשונות של האפיה בשום אופן לא לפתוח את דלת התנור. רק ב-5 הדקות האחרונות אפשר לפתוח כדי לוודא אם הלחמניות מוכנות או שנחוצות עוד כמה דקות של אפיה. ואיך נדע שמוכן? הלחמניות צריכות להיות קלילות יחסית. אם יש ספק – פותחים לחמניה אחת ומוודאים שהחלק הפנימי שלה יבש.

גיוונים, תוספות ושדרוגים - כאן השמיים הם הגבול

שומשום או קצח, קימל או זרעונים, עשבי תיבול טריים, גבינות מגוררות, זיתים קצוצים, עגבניות מיובשות קצוצות... הכל אפשרי והכל טעים, עופו על עצמכם. רק תזכרו להוסיף את התוספות ממש בסוף הלישה.

זהו חברים, שיהיה חג אביבי ושמח לכולם, וחופשה מהנה!

https://goo.gl/L9w0yj

3,065 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page