top of page
036-1.jpg

הצטרפו ליותר מ-15,000 עוקבים וקבלו מתכונים ישירות למייל

תודה על הרשמתך!

  • תמונת הסופר/תשרון סער - רוקחת החלומות

סלט פרחי כרובית

ממש עכשיו חוזרות לשווקים, בשעה טובה, כרוביות של סתיו וחורף. נכון, בשנים האחרונות ניתן להשיג כרובית טרייה גם בקיץ, אבל בינינו - אין מה להשוות...

הכרוביות עכשיו במיטבן, והן כאן כדי להישאר לפחות עד הקיץ הבא. הכרוביות של הסתיו והחורף הן בעלות כיפה לבנה שלמה ובוהקת עטופה בעלים ירוקים צעירים ששומרים על טריות הפרח (כן, כרובית היא בעצם פרח).


אם העלים העוטפים את הכרובית נבולים, אם הפרחים נפרדים זה מזה ובפרט אם הכרובית נגועה בכתמים שחורים - היא אינה טרייה עוד, וכדאי לוותר עליה. באביב חשוב מאוד לבדוק שהכרובית אינה מתולעת.

אבל עכשיו - זה ממש הזמן. פנקו את עצמכם בכרובית רעננה ואולי אפילו שתיים, כי כשזה מגיע לכרובית - אחת אף פעם לא תספיק. הכרובית היא ללא ספק אחד הירקות הפופולריים ביותר במטבח הישראלי וכמות מתכוני הכרובית ברשת עולה על כל מה שניתן לתאר. ידידי עוז תלם, בעל הבלוג הנהדר The Kitchen Coach, אף הקדיש לכרובית ספר שלם.


אני כשלעצמי חובבת מושבעת של כרובית מילדות, וכאן בבלוג תמצאו לא מעט מתכוני כרובית.


הפעם אני רוצה לשתף במתכון לסלט קטן, מהיר הכנה וטעים במיוחד מהמטבח האיטלקי.



מה נצטרך?

1 כרובית בינונית

1/4 כוס שמן זית איכותי

2 שיני שום כתושות

מיץ מלימון אחד

1-2 כפות חומץ בלסמי

מלח, פלפל שחור גרוס

2 כפות צלפים

1/2 כוס זיתי קלמטה מגולענים

3/4 כוס פטרוזיליה קצוצה


ומה עושים?


1. מפרקים את הכרובית לפרחים קטנים (את הגזע והעלים אפשר לשמור להכנת ציר ירקות).


2. מבשלים את הכרובית במים רותחים מומלחים 2-3 דקות (או מאדים אותה 3-4 דקות במיקרוגל). לא להגזים בבישול, הכרובית צריכה להישאר פריכה מאוד.


3. בינתיים, בקערה גדולה (שתכיל בהמשך בנוחות את כל פרחי הכרובית) מכינים תחמיץ של שמן זית, שום, חומץ בלסמי, מיץ לימון, פלפל שחור גרוס ומעט מלח (יהיה לנו בוסט של מליחות בהמשך מהזיתים והצלפים, אז ממש לא להגזים כאן). מערבבים היטב.


4. מסננים את הכרובית היטב ממי הבישול ומעבירים אותה - בעודה חמה - לקערה עם התחמיץ. מערבבים היטב כך שכל פרחי הכרובית יצופו ברוטב מכל הצדדים. העובדה שהכרובית חמה עוזרת לספיגת הטעמים.


5. קוצצים גס את הזיתים (וגם את הצלפים אם הם גדולים) ומוסיפים לקערה. מוסיפים גם את הפטרוזיליה הקצוצה ומערבבים. טועמים ובמידת הצורך מתקנים תיבול.


6. מעבירים לקערת הגשה ומשהים 20 דקות לפחות למיזוג הטעמים. מגישים בטמפרטורת החדר או קר. בכל מקרה הסלט יהיה נפלא.


סלט פרחי כרובית | רוקחת החלומות

ערכים תזונתיים

הכמות תספיק ל-8 מנות

מנה = 92.6 קלוריות, 8 גר' שומן, 1 גר' חלבון, 4.3 גר' פחמימות, 0 כולסטרול, 0.9 גר' סיבים תזונתיים


1,256 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page