top of page
036-1.jpg

הצטרפו ליותר מ-15,000 עוקבים וקבלו מתכונים ישירות למייל

תודה על הרשמתך!

  • תמונת הסופר/תשרון סער - רוקחת החלומות

דלעת טריפל-אורז ופירות יבשים


עוד מתכון אחד לדלעת ממולאת (אחרון השנה, אני מבטיחה) ולמען האמת זה שהכי אהבתי מכל הגרסאות שהעליתי עד היום. אולי אלה הפירות היבשים, אולי השילוב המהפנט של שלושת סוגי האורז... אתם מוזמנים לנסות ולהחליט. בכל מקרה - התוצאה המשובחת.



אפשר למלא דלעת יפנית כתומה וגדולה ולפרוס בהגשה כמו עוגה, אפשר למלא דלעות ערמונים קטנות ולהגיש כמנה אישית, אפשר להשתמש בחצאי דלוריות (לרוחב). והכי מגניב - להכין מגש גדול של כמה סוגי דלעות עם כמה סוגי מליות (כאן בבלוג תמצאו כמה וכמה). העיקר שיהיה מתוק וטעים.




אז מה נצטרך?

דלעת יפנית אחת גדולה או דלעות ערמונים או דלוריות בכמות שתתאים למספר הסועדים (ובהתחשב בגודל הדלעת)

1/2 כוס אורז בר שחור (שהוא לא באמת אורז אלא קטניה שדומה לאורז בעלת טעם אגוזי, עמוק ומיוחד).

1/2 כוס אורז לבן (יסמין או פרסי)

1/2 כוס אורז אדום

6-8 יח' משמש מיובש

4-6 יח' תאנים מיובשות

חופן צימוקים

עלעלים מ - 1-2 ענפים של אורגנו טרי או טימין

1 כוס ציר (או מים)

מלח, תערובת פלפלים (שחור, ארבע העונות וצבעוני) או סתם פלפל שחור.


ומה עושים?


1. מתחילים בבישול האורז. בסיר קטן מבשלים את האורז השחור עם 2 כוסות מים ו-1/4 כפית מלח במשך 40-45 דקות עד לריכוך. מסננים את הנוזלים שנשארו. מצננים מעט.


2. בסיר נפרד מבשלים יחד את האורז הלבן והאורז האדום עם 2 כוסות מיום ו-1/2 כפית מלח במשך כ-20 דקות עד שכל הנוזלים נספגים. מצננים מעט.


3. בינתיים מכינים את הדלעות למילוי: מורידים כיפה או חוצים ומרוקנים היטב מכל הסיבים והגרעינים. אם חוצים כיפה - שומרים אותה להמשך.




4. חותכים את הפירות היבשים לקוביות בגדול אחיד (בדומה לגודל הצימוקים) ושמים בקערה. מוסיפים את הצימוקים, התבלינים וכל סוגי האורז. מוסיפים גם את הציר/מים. מערבבים.


5. ממלאים את הדלעות בנדיבות. לא מהדקים מדי שלא תתקבל יציקה בלתי אכילה, ומצד שני - האורז כבר מבושל, כך הנפח שלו לא יגדל יותר. מכסים כל דלעת במכסה שלה ועוטפים ברדיד אלומיניום.


6. מניחים בתבנית גדולה ומכניסים לתנור חם (180 מעלות) לשעה - שעה וחצי עד שהדלעות רכה מאוד. מצננים מעט ומגישים חמים על מגש רחב למרכז השולחן .




פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page