top of page
036-1.jpg

הצטרפו ליותר מ-15,000 עוקבים וקבלו מתכונים ישירות למייל

תודה על הרשמתך!

  • תמונת הסופר/תשרון סער - רוקחת החלומות

צלעות טלה בחבושים ויין לבן

מנה מדהימה שהכנתי בסופ"ש האחרון, ולמרות שעכשיו ממש לא עונת החבושים, אני לא מתאפקת ומפרסמת אותה.



לי עצמי היו חבושים שקניתי די מזמן, ממש בסוך העונה, ואיכשהוא נשארו עד עכשיו במקרר. לא הייתי אומרת נשכחו, כי ידעתי שהם שם, רק לא עשיתי איתם כלום. ובכל שבוע כשסידרתי את המקרר חשבתי לעצמי, שבסוף בטח אזרוק אותם, אבל בינתיים הם עוד נראו לי בסדר, אז השארתי אותם. וכך חלף שבוע, ועוד שבוע, חודש ועוד חודש, והנה הגיע יומם. להפתעתי הם נשמרו מושלמים (ממש כאילו בילו את חודשי החורף בבית קירור מקצועי).

אם אין לכם עכשיו חבושים זמינים (וכנראה שאין) אפשר לנסות להכין את המנה עם חצאי אגסים מגולענים או פשוט לשמור אותה לסתיו הבא. כי בינינו, לחבושים אין באמת תחליף!



צלעות טלה בחבושים ויין לבן


מה נצטרך? (ל-8-12 סועדים)

2 ק"ג צלעות טלה

3-4 חבושים נאים

2-3 כפות שמן זית

1 בצל גדול

3-4 שיני שום

2-3 ענפי טימין

2 כוסות ציר

1 כוס יין לבן יבש

2 כפות רכז רימונים

1 כף רסק עגבניות

2 מקלות קינמון

2-3 כוכבי אניס

1 כפית גדושה מלח, 1/2 כפית פלפל שחור גרוס, 1/2 כפית גרגרי פלפל אנגלי 2-3 עלי דפנה


ומה עושים?


1. מוציאים את הצלעות מהמקרר על מנת שיגיעו לטמפרטורת החדר.


2. בסיר גדול ורחב שמתאים לתנור מחממים מעט את שמן הזית. חוצים את הבצל ופורסים לטבעות דקות, מוסיפים לסיר עם שמן הזית ומאדים במשך כמה דקות עד שהבצל מתרכך ומזהיב מעט. קולפים וחוצים את שיני השום ומוסיפים לסיר. מאדים עוד 1-2 דקות.


3.מוסיפים לסיר את הנוזלים, הרסק והתבלינים.


4. בינתיים קולפים את החבושים, מגלענים ופורסים לפלחים (השיטה שלי: חותכים כל חבוש ל-4 רבעים וכל רבע ל - 2-3 פלחים, תלוי בגודל).


5. מכניסים את כל פלחי החבושים לסיר, מבשלים במשך 5 דקות בערך, שיספגו קצת את טעמי התבשיל ומוציאים בעזרת כף מחוררת לקערה.


6. מכניסים לסיר את הצלעות, מסדרים אותך כך שיהיו מכוסות היטב בנוזל ומסדרים מעליהן את פרוסות החבושים. מכסים את הסיר ומביאים לרתיחה.


7. בינתיים חממים תנור לחום בינוני-נמוך (150 מעלות). כשהנוזלים בסיר מגיעים לרתיחה חזקה - מעבירים את הסיר לתנור למשך 3 שעות תמימות. פעם בשעה מותר לפתוח כדי להציף שיש מספיק נוזלים (לא צריכה להיות בעיה כזו) ובעיקר כדי להתבשם מהריח.


8. מסדרים את הצלעות והחבושים בצלחת הגשה נאה. המשקיעים יקררו את הנוזלים שנותרו בסיר, יסירו את שכבת השומן העליונה, ולאחר מכן יחממו, יצמצמו ויסננו לקבלת רוטב עשיר. מוזגים את הרוטב מעל וסביב המנה, מעטרים במקלות הקינמון, כוכבי האניס וענף טרי של טימין. מגישים ומתעלפים... באחריות!!!



216 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page