top of page
036-1.jpg

הצטרפו ליותר מ-15,000 עוקבים וקבלו מתכונים ישירות למייל

תודה על הרשמתך!

  • תמונת הסופר/תשרון סער - רוקחת החלומות

קציצות פרסה (כרישה) של אמא

המתכון הזה של קציצות פרסה מלווה אותי מילדות.

לפחות פעמיים בשנה - בראש והשנה ובפסח - כל שנה ושנה מזה עשרות שנים הוא מככב את שולחננו, ולא נס ליחו.

השנה, כהכנה לקראת הפוסט הזה הכנתי קציצות פרסה כבר בשבוע שעבר, וגם הזמנתי את אבא ואמא לאכול אתנו, במגבלות הקורונה כמובן. מרוב התלהבות כמעט שלא צילמתי... ועכשיו, כשכבר ברור שאת ראש השנה לא נוכל לחגוג יחד, אני שמחה, שלפחות את מצוות אכילת קציצות פרסה כבר קיימנו, וביחד.


הפעם הכנתי את הקציצות מבשר עוף טחון. הטעם שלו עדין יותר וכך מרגישים יותר את הטעם הכרישה, אבל אפשר בהחלט להכין גם עם בשר בקר או כל תערובת שלהם.


מה נצטרך?

4-6 יחידות כרישה (תלוי בגודל שלהן)

1/2 ק"ג בשר עוף טחון (אפשר להחליף בבשר בקר)

1/2 כוס פטרוזיליה קצוצה

2 ביצים

1/2 כוס סובין שיבולת שועל

מלח, פלפל שחור


ומה עושים?


1. מתחילים בהכנת הכרישות. מעמידים על הכיריים סיר גדול עם מים מומלחים ומביאים לרתיחה. שוטפים היטב את הכרישות חוצים לאורך ופורסים לטבעות בעובי 1-2 ס"מ. מכניסים לסיר (גם אם המים עדיין לא רתחו), מביאים לרתיחה ומבשלים כ-10 דקות. מעבירים למסננת לניקוז נוזלים וצינון.


2. סוחטים את הכרישה משאריות נוזלים, מעבירים למעבד מזון וקוצצים דק (אפשר כבר יחד עם הפטרוזיליה).


3. בקערה גדולה שמים את העוף, הכרישות הקצוצות, הפטרוזיליה הקצוצה (במעבד מזון או ידנית), הביצים, הסובין, מלח ופלפל. מערבבים היטב.


4. יוצרים מהתערובת קציצות עגולות ופחוסות מטגנים (גרסת המקור) או אופים בתנור (שינוי של אחותי מהשנים האחרונות...). אני טיגנתי, כדי שיהיה ממש בטעם של פעם, אם כי גם הגרסה האפויה מצויינת, באחריות.



5. מסדרים יפה בצלחת הגשה ובמידת הצורך מחממים מעט בתנור מכוסה ברדיד אלומיניום. ולא משנה כמה קציצות תכינו, אף פעם לא תישאר אפילו אחת למחר...






1,676 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page