top of page
036-1.jpg

הצטרפו ליותר מ-15,000 עוקבים וקבלו מתכונים ישירות למייל

תודה על הרשמתך!

  • תמונת הסופר/תשרון סער - רוקחת החלומות

פסטיצ'ה - פשטידת הפסטה האולטימטיבית

פסטיצ'ה (או פסטיצ'יו) היא פשטידה של פסטה. יש שמכינים אותה עם בשר (תמצאו אותה בגרסה זו בעיקר באיי יוון) ויש עם גבינות, כמו כאן.

אנחנו במשפחה מכינים את הפסטיצ'ה במשך שנים. בעבר אמא הייתה מכינה אותה ועכשיו אנחנו הבנות, ותסמכו עלי, או-טו-טו גם הנכדים. אפילו בקונדיטוריה היה לפסטיצ'ה מקום של כבוד, ולא בכדי - זו פשוט מנה מנצחת, ואין מתאימה ממנה לשולחן חלבי של שבועות או בכלל.



לא פחות חשוב - אפשר להכין יום-יומיים מרעש ולחמם בתנור לפני ההגשה, והאמת היא שהשאריות (אם במקרה...) טעימות לנישנוש גם כשהן קרות.


אז נתחיל בעבודה?


מה נצטרך?

1 חבילה (500 גר' ) פסטה חלולה (פנה או קונכיות).

100 גר' חמאה

4 כפות גדושות קמח

4 כוסות (1 ליטר) חלב

1 יח' (250 מ"ל) שמנת מתוקה

700 גר' תערובת גבינות מגוררות מכל סוג שאוהבים - במקור: בולגרית, צפתית קשה וקשקבל, אבל במשך השנים ניסיתי אופציות רבות ותמיד תמיד הפשטידה מוצלחת מאוד, אז מבחינה זו - כטוב בעיניכם, ובלבד שתשמרו על הכמות הכוללת.

3 ביצים

מלח, פלפל לבן, אגוז מוסקט מגורר (או טחון)


ומה עושים?


1. מבשלים את הפסטה עפ"י הוראות היצרן במים עם 1 כף שטוחה מלח.


2. בינתיים מכינים את רוטב הבשאמל: ממיסים את החמאה בסיר גדול, מוסיפים את הקמח ומערבבים היטב עד שכל הקמח נספג בשומן.

מוסיפים מעט מאוד חלב ומערבבים בעזרת מטרפה. מוסיפים כמות קטנה נוספת של חלב ומערבבים שוב וכך הלאה עד שמתקבלת עיסה נוזלית ללא שום גושים. בשלב זה אפשר להוסיף בבת אחת את כל יתרת החלב והשמנת. ממשיכים לערבב כל הזמן.

שימו לב: ההוספה ההדרגתית והאיטית מאוד של החלב בהתחלה קריטית למניעת גושים בתערובת.


3. מבשלים את התערובת על אש לא גבוהה (כדי למנוע חריכה בתחתית הסיר) תוך כדי ערבוב עד לסף רתיחה (התחלה של בועות קטנטנות בשולי הסיר). בשלב הזה התערובת כבר תתחיל להסמיך, במידת הצורך מבשלים עוד דקה-שתיים. מכבים את האש.


4. מוסיפים לסיר את כל הגבינות המגוררות. מערבבים היטב ונותנים לזה לעמוד רגע כדי שהגבינות יימסו.


5. בינתיים הפסטה שלנו כבר מוכנה. מסננים אותה ומעבירים לסיר עם הבשאמל והגבינות. מוסיפים את הביצים, מלח, פלפל ואגוז מוסקט מגורר, ומערבבים היטב. טועמים ובמידת הצורך מתקנים תיבול.

שימו לב: זהירות עם המלח, לא לשכוח שהפסטה כבר בושלה במי מלח וגם הגבינות מלוחות ולפעמים אפילו מלוחות מאוד, אז בזהירות ולטעום.


6. מדליקים תנור בחום בינוני (180 מעלות). משמנים תבנית גדולה. יוצקים לתבנית את תערובת הפסטה עם הבשאמל ומכניסים לתנור ל - 40-45 דקות, עד שהמאפה מתייצב ומזהיב.


7. מצננים מעט ורק אז חותכים למנות, או שבוצעים מנות בכף גדולה ישירות מהתבנית.


הערה לסיום:

הפסטיצ'ה שמתקבלת מהכמויות במתכון ממש גדולה ומאוד גבוהה. הייתי מכינה אותה ל-20 איש לפחות (או מחלקת לשתי תבניות ושומרת אחת ליום אחר. אפשר גם להקפיא ואח"כ להפשיר היטב ולחמם לפחות 20 דקות בתנור חם 180 מעלות).

לכמות סועדים קטנה יותר הייתי מציעה כך: לבשל את הפסטה ולהכין את הבשאמל לפי המתכון.

מחצית מכמות הפסטה + מחצית מכמות הבשאמל - ישמשו להכנת פסטיצ'ה מוקטנת.

מהמחצית השניה של הפסטה אפשר להכין סלט פסטה קר או כל מנת פסטה אחרת.

את המחצית השניה של הבשאמל לערבב עם כרובית או ברוקולי (מבושלים מראש) ולשגר לתנור בתבנית נפרדת, והנה יש לכם גם פשטידה לחג.


*** הפוסט מוקדש באהבה לטל, יולצ'י וחגי, שתרמו כל אחד את חלקו החיוני להשלמת הפוסט.



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page