top of page
036-1.jpg

הצטרפו ליותר מ-15,000 עוקבים וקבלו מתכונים ישירות למייל

תודה על הרשמתך!

  • תמונת הסופר/תשרון סער - רוקחת החלומות

טארט גבינה בקלתית אגוזים

מתכון שאני נושאת איתי שנים ארוכות מאוד, אני אפילו לא מצליחה לזכור מתי הפעם הראשונה שהכנתי אותו, סדר גודל של 25 שנים לפחות. ועדיין - הוא רלבנטי, טעים ויפהפה במיוחד. בהחלט אחת העוגות היותר מרשימות. וזה לא נגמר בזה - יש כאן גם סוד...



הסוד הכי גדול של המתכון הוא כמה פשוט להכין אותו - מקסימום רושם במינימום מאמץ. אתם מוכנים לזה?


מה נצטרך?


לקלתית אגוזים:

350 גר' אגוזי פקאן 250 גר' סוכר 100 גר' חמאה מומסת.


ומה עושים?

במעבד מזון מרסקים אגוזים וסוכר עד לשלב שהאגוזים קצוצים גס. מוסיפים את החמאה המומסת. משטחים על בסיס ודפנות של תבנית בקוטר 24/26 ס"מ (עדיף תבנית קפיצית מתרפקת, כדי להקל על חילוץ העוגה כשהיא מוכנה). אופים בחום של 180 מעלות למשך 10 דקות. מצננים.

למלית קרם גבינה

500 גר' שמנת מתוקה 180 גר (3/4 כוס) חלב 80 גר' (1 שקית) פודינג איסטנט וניל 300 גר' גבינה לבנה 5% 60 גר' (1/3 כוס) אבקת סוכר 1/2 כפית תמצית וניל אמיתית (הכי רושם כשרואים את הנקודות השחורות של הוניל).


ומה עושים?

מקציפים שמנת + חלב + אינסטנט וניל עד למרקם יציב. מערבבים בנפרד את הגבינה עם אבקת הסוכר, הוניל והמלח. מקפלים את תערובת הגבינה לתוך הקצפת. מוזגים לקלתית האפויה ומיישרים עד כמה שניתן.


פירות קיץ לקישוט ועיטור

מתארגנים על פירות קיץ מהסוג האהוב עליכם (בכל זאת שבועות וביכורים וכו'). אפשר לבחור בפרי אחד אהוב במיוחד, אבל אני ממליצה על המודל המשולב - מבחר פירות, צבעים, טעמים ומרקמים - נקטרינות, שזיפים, מנגו, תאנים, ענבים (ירוקים ואדומים), קיווי (ואפשר גם פירות יער או תותים אם מכינים את העוגה באביב). שוטפים את הפירות ומייבשים היטב.

ועכשיו החלק הכי מסובך בהכנת עוגה - חוצים או פורסים את הפירות ומסדרים על גבי הטארט בצורה של מניפות ססגוניות, כך שכל פרי מקבל את המקום והכבוד הראויים לו. אפשר לשפוך גם קצת תוכן של פסיפלורה מעל.

כאשר היצירה מוכנה מחממים 1 כף ריבת משמש (או ריבה אחרת בצבע נייטרלי) עם כף מים ומברישים את הפירות, כדי להגן עליהם מהתייבשות ולתת להם מעט ברק.

מאחסנים במקרר עד ההגשה.


246 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page