כאן נרשמים לבלוג
רוקחת החלומות גם ברשתות החברותיות
  • Facebook
  • Pinterest
  • Instagram

לפתן חבושים של אמא

October 8, 2016

החבוש הוא מסממני הסתיו המשמחים ביותר עבורי. לא רק בגלל שהקיץ (סוף סוף) מפנה את מקומו לחורף, אלא גם ובעיקר בגלל שזה הזמן להתענג על לפתן החבושים המהמם של אמא.

 

רבים מסתייגים מהתעסקות עם חבושים, ואני יכולה להבין. הפרי הטרי אינו מתאים לאכילה - הוא קשה מדי ועפיץ מדי, ואין בו שום הנאה. ממש לא. הקליפה המחוספסת והשעירה מקשה על ניקוי הפרי והקילוף, וקשה (באופן פיסי ממשי) לחתוך את הפירות. הוסיפו לזה בישול ארוך במיוחד...  בקיצור, זה לא מסוג הדברים שמכינים בחמש דקות.

 

אבל מי שצולח את המכשולים ומתגבר על המהמורות יזכה באחד המעדנים המרתקים ביותר של הסתיו - הטעים עשיר, הצבע אדמדם-כתמתם מפתה במיוחד, והניחוח - מעלף, ממש כך. אחת ההשקעות היותר משתלמות במטבח.

 

 

ואם לא די בכך - החבוש גם בריא מאוד. הפרי דל בקלוריות, עשיר בוויטמינים מקבוצת B, ויטמין C, סידן, אשלגן, סיבים תזונתיים וחומצות חיוניות. הוא מומלץ לאכילה במצבים של חיזוק חיסוני, שיעול וליחה, סינוסיטיס, ברונכיטיס והצטננות.

 

אז אני מציעה לשים את כל החששות בצד, לפנות את הזמן ולגשת לעבודה. תמורה מלאה מובטחת.

 

 

 

מה נצטרך?

4 חבושים גדולים - כדאי לבחור בזן החלק יותר, יהיה יותר קל לקלף אותו.

חופן שזיפים מיובשים

חופן צימוקים

12 כוסות מים

1 כוס סוכר

1 לימון קטן

סיר לחץ (מומלץ מאוד)

 

ומה עושים?

 

1. מתחילים בחיתוך החבושים. מורידים לכל חבוש את הראש והישבן. מקלפים (לי הכי נוח לעשות זאת עם קולפן ירקות רגיל). חוצים כל חבוש ומחלקים לרבעים. מסירים מכל רבע את הליבה ומחלקים ל-3 פלחים יפים. שוטפים את כל הפלחים במים קרים ומכניסים לסיר.

 

*** אם אתם חובבי ריבות - כדאי מאוד להשתמש בליבות והקליפות של החבוש כתוספת לכל ריבה. החבוש עשיר מאוד בפקטין וגם יעשיר את טעם הריבה. אם אתם לא מכינים ריבה ממש עכשיו - אני ממליצה לשמור את הקליפות והליבות בקופסה קטנה במקפיא ולהשתמש בשעת הצורך.

 

2. מעכשיו, קלי קלות: מוסיפים לסיר את השזיפים, הצימוקים, המים והסוכר + מיץ של הלימון. סוגרים את הסיר מביאים לרתיחה ומקטינים להבה. מבשלים 1 שעה בסיר לחץ (או 3 שעות בסיר רגיל).

 

3. מצננים היטב, מעבירים לקופסה או קערת הגשה יפה ומכניסים למקרר לכמה שעות. מגישים קר מאוד.

 

 

 4. תוספות וגיוונים: אני לא הייתי משנה כלום במתכון של אמא, אבל אם אתם ממש חייבים, אפשר לנסות אחד מאלה: מקל קינמון או מקל וניל כתוספת למי הבישול, 1-2 כוסות יין אדום מתוק במקום כמות זהה של מים, כמה מסמרי ציפורן וגם קליפת הלימון. כל אלה יכולים להוות שדרוגים מעניינים.

 

https://goo.gl/O7hEUt

 

Please reload

  • Facebook Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
  • Twitter Social Icon
  • Google+ Social Icon
  • YouTube Social  Icon
  • Pinterest Social Icon
  • Instagram Social Icon
אהבתם? מוזמנים לשתף ברשתות החברתיות
מה החלום שאתם רוקחים?
Please reload