top of page
036-1.jpg

הצטרפו ליותר מ-15,000 עוקבים וקבלו מתכונים ישירות למייל

תודה על הרשמתך!

  • שרון סער

סלט שהוא מנה עיקרית - בורגול עם שעועית מש, בטטה ותבלינים


סלט בורגול, שעועית מש, בטטה ותבלינים

כשאני מחליטה על ארוחה שהיא לא חלבית ולא בשרית, כשכל בני הבית מיצו את כל סוגי הפסטה האפשריים וגם אורז כבר עשה את שלו השבוע – אני שואבת השראה מחומרי הגלם.

מחטטת קצת במזווה, קצת במגירת הירקות, בוחרת לי משהו מבין הדגנים, נציגה למשפחת הקטניות, שפע עשבי תיבול ותבלינים ומתחילה לעבוד.

“מה את מכינה?” שואלים אותי. “אוכל” אני עונה. התשובה לא מספקת, אבל באותו רגע אני באמת לא יודעת יותר מזה. המנה מתגבשת אצלי (כמו בהרבה מקרים) תוך כדי עבודה.

וזו התוצאה: תבשיל ארומטי של בורגול עם שעועית מש, בטטה ותבלינים. אפשר להגיש חמים או קר, כמנה עיקרית טבעונית, כתוספת לצד מנה אחרת או כסלט, אבל העיקר – לא לוותר על עשבי התיבול והתבלינים כי הם עושים את המנה.

סלט בורגול, שעועית מש, בטטה ותבלינים

אז מה נצטרך?

1 כוס בורגול

1 כוס שעועית מש (אין צורך להשרות מראש) 3 בטטות יפות 1/2 כוס בצל ירוק קצוץ דק 1/2 כוס פטרוזיליה קצוצה דק 1/2 כוס נענע קצוצה דק 2 לימונים 1/4 כוס שמן זית 1/2 כפית חרדל דיז’ון איכותי 4-5 שיני שום קצוצות דק מאוד מלח פלפל שחור גרוס טרי 1 כפית גרגרי כוסברה 1 כפית זרעוני אניס 1/2 כפית פלפל אנגלי 1/2 כפית גרגרי כמון

ומה עושים?

1. מתחילים בבישול השעועית. מכניסים את השעועית לסיר עם 1 ליטר מים (ללא מלח), מביאים לרתיחה ומבשלים ללא מכסה במשך 25-30 דקות עד שהשעועית רכה (אך לא מתפוררת). מסנננים ומעבירים ומיד למים קרים כדי להפסיק את הבישול. מסננים שוב.

2. במקביל משרים את הבורגול. מכניסים את הבורגול לקערה עם מים רותחים (עד לגובה 2 ס”מ מעל גובה הבורגול) + 1 כפית מלח. מכסים את הקערה. כעבור 20 דקות מערבבים מעט וטועמים. אם הבורגול לא רך – מוסיפים עוד 1/2 כוס מים מכסים וממתינים עוד כמה דקות.

3. במקביל צולים את הבטטות בתנור חם (200 מעלות) למשך 20-30 דקות. תלוי כמובן בגודל הבטטה. בודקים במזלג שהבטטות רכות, מוציאים מהתנור ומצננים מעט. קולפים וחותכים לקוביות גדולות.

4. בינתיים קוצצים את הירק.

5. לקערת ערבוב גדולה מכניסים את השעועית (מבושלת ומסוננת), בורגול (מושרה), קוביות בטטה ותבלינים קצוצים.

6. הרוטב: מיץ משני לימונים קטנים + 1/4 כוס שמן זית, חרדל, שום, 1/4 כפית מלח (הבורגול כבר הומלח), ו-1/4 כפית פלפל שחור גרוס. יוצקים על תערובת הבורגול ומערבבים.

7. התבלינים: במכתש או מטחנת תבלינים טוחנים את הכוסברה, האניס, הפלפל האנגלי והכמון (אפשר לקנות טחון, אבל זה כל כך פחות כייף…) . מריחים ומתמוגגים. מוסיפים את התבלינים לתערובת הבורגול ומערבבים. עכשיו ורק עכשיו טועמים ומתענגים. במידת הצורך מתקנים תיבול.

8. מעבירים לקערה הגשה (ובדרך לא מתאפקים וגונבים עוד ביס). טעים, בריא, ארומטי, ואפילו טבעוני. מנה מנצחת.

 

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page